Avatar billede Mkalle13 Nybegynder
20. juli 2011 - 17:47 Der er 2 kommentarer

QNAP 219P - hvordan hard-resettes den?

Min NAS er gået i baglås. Jeg kan resette, så den bipper, men kan efterfølgende alligevel ikke finde den på nettet, heller ikke ved direkte tilkobling. Kan en QNAP 219P resettes til frisk start?

hilsen
Kalle
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
22. juli 2011 - 09:10 #1
Du kan lave en hard reset på Qnappen ved at hive disken ud, og formatere disse fra en computer. eller starte med at trække indholdet ud af den. Så du ikke mister data.
Qnap TS-219P lager styresystemet på disken, så ved at formatere disken, kan du sætte den op helt forfra igen. Så den bliver som fabriks ny igen.

Udlempen er jo blot hvis du ikke har backup af de dataer der ligger på disken.

Du kan også holde Resetknappen inde på bagsiden indtil du hører bib nummer 2 (ca 10 sekunder) - Dette sletter også indholdet på disken.

Så igen, bedste mulighed er hvis du har dataer du skal gemme er at smid disken i en harddisk case, og træk dataerne ud. og lav derefter en af de 2 muligheder jeg har skrevet.
Avatar billede Mkalle13 Nybegynder
22. juli 2011 - 19:49 #2
Tak for forslaget. Det virker bare ikke at resette. Jeg fik dog god hjælp fra en Ms. Wang fra QNAP, som mener at firmware er beskadiget.

Jeg er ved at hente et CD ISO image til recovery. Meningen er så, at jeg fjerner alle diske, kabler pc direkte til NAS og booter pc med denne cd.

Derefter holder jeg reset inde men jeg starter NAS'en, holder den inde til to korte beeps (efter 5-8 sekunder). Så skulle NAS'en få uploadet ny firmware fra cd'en, og selv genstarte.

Se http://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery

hilsen
kalle