Avatar billede sus82 Nybegynder
20. juli 2011 - 14:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Send en sms fra Excel

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at sende en sms til min egen mobil fra et excelark.

Jeg får data fra internettet ind på mit ark, så det opdaterer sig selv hele tiden. Det kunne være rart at få en besked når visse kriterier er opfyldt, så jeg ikke selv behøver at sidde og holde øje med skærmen hele tiden.

Ved at google kan jeg se at dette er muligt, men også at det mest henvender sig til firmaer der har brug for at massesende sms'er.

Det skulle helst heller ikke være alt for dyrt i oprettelse og abonnement, hvorimod prisen for den enkelt sms betyder mindre.

Er der nogen som har erfaring med dette?
Avatar billede sus82 Nybegynder
20. juli 2011 - 15:09 #2
Hej panebb

Jeg har checket det pågældende firma, men det er ikke rigtigt det.
Det er såkaldte "bulk" forsendelser de gør i. Og da kommer oprettelse og abonnement til at veje for meget.
Men tak for beskeden
Avatar billede neoman Novice
20. juli 2011 - 15:37 #3
du kan sende sms med en skype api
Avatar billede sus82 Nybegynder
20. juli 2011 - 16:18 #5
Til neoman
Jeg bruger ikke skype, så vil helst undgå det.

Til thor ostergaard

Det ser jo rigtigt lovende ud. Specielt textreactor, ingen oprettelse, intet abonnement, men lidt svært tilgængeligt. Tror du at det system kan sende individuelle beskeder så som: "Hvis celle a1 <>"" send indhold til mobil xxxxxxxx"

Hvilket af de 2 firmaer vil du anbefale at gå til, når man ikke har den store erfering med vba?
20. juli 2011 - 17:09 #6
Well...
Scient Data, det er mig, og jeg kan helt sikkert hjælpe med sådan en konstruktion du efterlyser :)
Mit regneark bruger den service textreactor tilbyder.
Avatar billede sus82 Nybegynder
20. juli 2011 - 17:22 #7
Det lyder rigtigt godt.. Jeg henvender mig snarest
Sender du et svar

Hilsen sus82
20. juli 2011 - 17:30 #8
Du skal være så velkommen :)
Avatar billede tma Juniormester
27. februar 2013 - 18:57 #9
Hej Thor
Jeg er ret interesseret i at vide lidt mere om mulighederne.
Har du mulighed for at vise/sende et eksempel, hvor det er kodet fra VB?
/Torben
27. februar 2013 - 19:03 #10
Det er kodet i VBA, så nej - desværre.
Avatar billede tma Juniormester
27. februar 2013 - 19:07 #11
VBA er skam også fint nok - Jeg kan godt relatere det til VB. Jeg kan/skal også bruge det i VBA.
27. februar 2013 - 19:13 #12
Nu er sagen så den, at den VBA kode, er det man betaler penge for med mit regneark, så den er jeg ikke vild med at vise her.