Avatar billede mikkelaag Nybegynder
20. juli 2011 - 13:03 Der er 1 kommentar

Valg af Citybike

Hej alle :)

Jeg søger en god Citybike, og håber at nogle af jer har noget forstand på emnet. Jeg har igennem længere tid kørt i bil til daglig, men mener nu at det er på tide at begynde at cykle.
Cyklen skal primært bruges til transport til og fra arbejde, men skal selvfølgelig også bruges til alt andet form for transport. Jeg søger derfor en rigtig lækker og pålidelig cykel. Jeg søger efter en cykel i prislejet 5000-8000 kr. Jeg er villig til at ofre en del penge på den, eftersom jeg skal bruge den rigtig meget og forhåbentlig i mange år, og vil derfor gerne have noget virkelig godt :)

Jeg har kigget lidt på Cube, da jeg synes de laver nogle rigtig fede cykler. Er der nogle som har erfaringer med disse? Og/eller nogle som kan anbefale andre? Anbefalinger på specifikke cykler vil også glæde mig rigtig meget :)

Jeg ser frem til at høre fra jer!

- Mikkel
Avatar billede keysersoze Guru
20. juli 2011 - 13:14 #1
Hvis du har mulighed for det så prøv nogle forskellige og føl dem - føles de tunge/lette, triller de godt/skidt, sidder og holder du godt på styr og saddel etc.

Jeg vil umiddelbart anbefale Avenue, måske i model Broadway eller Airbase. Kører selv ca 20km om dagen på en Avenue uanset vejr og det er den jeg har haft i den prisklasse der har vist mindst tegn på rust, slitage osv indtil videre.