Avatar billede wilma2005 Nybegynder
18. juli 2011 - 22:45 Der er 5 kommentarer

Batteri i u-du? Hjælp!

Hej. Jeg har en LATITUDE DELL D630.
Jeg har dette problem, at hver gang jeg starter min computer.. har jeg strømstik i. Men når jeg tager det ud, lukker den ned med det samme.. og det er fordi jeg kun har 3% Batteri tilbage - og det kan åbenbart ikke oplades. Så hvis jeg tager min mus over "strøm- ikonet", Står der "3% tilbage (Tilsluttet, oplader ikke)".
Hvad er problemet? Jeg har prøvet at tage lukke computeren, tage strøm'tingen ud af computerens bund, og rense den med en tør klud. Sætte den i igen, og tænde computeren, men intet hjælper. Dette problem har været der i laaaaang tid, det er bare først nu jeg har taget hånd om det.
- Ved du hvad der skal til, for at få min computers-strøm til at funke igen?

Mvh Wilma2005

P.S. Jeg vidste ikke rigtig hvor dette forum skulle ligge, da jeg ikke ligefrem er klog på det.
Avatar billede haverslev Novice
18. juli 2011 - 23:00 #1
Hvis din bærebare er mere en 1½ - 2 år gammel, så er det helt sikkert batteriet der er færdigt og du skal have fat på et nyt.

Et batteri begynder at nedbrydes med det samme det er samlet og vil typisk holde i 1½ til 2 år.
Hvis du f.eks se annoncer, så vil du også se, at mange fabrikanter skriver at der er kun er ½ garanti på batteri (Nye DELL) og andre max. 1 år.
http://www1.euro.dell.com/content/topics/global.aspx/batteries_sitelet/emea/da/batteries_faq?c=dk&l=da&cs=dkbsdt1#faq1
Avatar billede martin_moth Mester
19. juli 2011 - 07:57 #2
Prøv at pille batteriet af og smid det i fryseren en nat. Ud igen, og når det har stuetemperatur propper du det i. Måske det hjælper - det har det gjort for mig tidligere (men kun kortvarigt)
Avatar billede wilma2005 Nybegynder
20. juli 2011 - 17:07 #3
Jeg ved ikke rigtigt. Jeg har hørt andre har fundet en løsning. å jeg venter lidt med at købe et nyt batteri.
Avatar billede wilma2005 Nybegynder
20. juli 2011 - 17:08 #4
Hm. Jeg kunne forrestille mig det ville være lidt risikabelt.
Avatar billede haverslev Novice
21. juli 2011 - 07:34 #5
"Jeg har hørt andre har fundet en løsning" ???

Jamen hvor gammelt er dit batteri, du bør jo svare på det vi spørger om.