Avatar billede Varys Nybegynder
18. juli 2011 - 20:58 Der er 7 kommentarer

Meninger omkring ny hjemmeside

Jeg har været i gang med, at lave følgende hjemmeside, som er gået ind i testfasen. Der er stadig enkelte fejl jeg er opmærksom på, f.eks. at nogle ting står på engelsk osv.

www.hud-guiden.dk

Det er meningen at siden skal fungere som et indeks over de steder hvor skuespillere har vist hud. Min målgruppe er selvfølgelig drenge og mænd i alle aldre, og derfor vil jeg i tonen på siden gå efter en "venlig drengerøv".

Men er der generelle meninger omkring siden indtil videre? Hvad bør jeg lave om? Hvad fungere godt?

Det svar jeg selv mener, jeg har fået mest ud af, får pointene :)
Avatar billede larsen45 Juniormester
18. juli 2011 - 21:22 #1
Kan slet ikke se meningen med den hjemmeside, alt hvad den skal indeholde er skuespillere og film og en forum ingen af dele er jo nået som folk vil bruge deres tid på, der findes et mega bjerg af hjemmesider som har det samme.

Forummet ligner endda et som er taget direkte ud af et standard katalog i de der gratis scripts som du kan smide ind på en hjemmeside.

Hvis meningen er at du bare vil smide en masse billeder ind og lidt tekst til, så bliver det mest af alt copy past fra alle mulige andre allerede eksisterende steder, og så er fidusen allerede død.

Ikke for at ned gøre din hjemmesiden, men jeg tror ikke på du har sat dig ned og lavet en plan over hvordan nogle af de ting skulle kunne hjælpe eller give informativ information til de drenge du vil have skulle komme forbi hjemmesiden.

og det Euroads reklame er nået af det først folk vil løbe bort fra.
Avatar billede Varys Nybegynder
18. juli 2011 - 21:28 #2
Tror du har misforstået lidt. Det er meningen at man skal kunne se klippene med skuespillerne direkte på siden. Det findes så vidt jeg ved ikke for dansk indhold, eller er jeg forkert på den?
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 22:25 #3
Så man skal kunne se filmklip med skuespillerene på din side?
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 22:31 #4
Undskyld jeg blander mig. Men du skal nok ikke håbe at din side bliver for populær. For det kan da blive temmelig dyrt, i erstatning hvis du kommer til at ligge materiale op uden skriftlig aftale med producent. Og hvis nogle klip indeholder musik skal der udover filmproducent også være aftale med Koda/Gramex.
Det er ikke for at være et dumt svin. Bare for at fortælle dig at sådan er copyright reglerne nu engang.
Avatar billede Varys Nybegynder
18. juli 2011 - 22:41 #5
Ja, det er meningen man skal kunne se filmklippene på siden. Men du har helt ret i at der er ophavsret på klippene, og du har helt ret i, at jeg ikke skal håbe på at siden bliver alt for poppulær, og du er ikke et dumt svin :). Dog er der den engelske pendant mrskin.com der kørt i flere år uden at være blevet taget ned, og det er tilmed en betalingsside. Det er måske heller ikke lige så slemt, som at ligge hele film op.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 22:52 #6
Så er spørgsmålet jo bare om ikke de betaler for det...
Og det kan godt være at risikoen for et søgsmål ikke er vandvittigt stor, men jeg ved at hvis det kommer snakker vi RIGTIG mange penge. Hvis du ligger et klip med ét musiknummer kan du snildt skulle betale 5-10.000,- blot for dette. Så kommer der også billeder og skidt og møg samt sags omkostninger oven i.

Men jeg ville da umiddelbart tro at mrskin.com (jeg kender dog ikke så meget til siden) har deres rettigheder i orden, når de ligefrem tager penge for det. (Måske derfor man skal betale for det).

Og nej. Det er klart værre hvis man ligger hele film op. Men hvis en film på 90 min. fx. vil kunne koste 200.000,- (må nok indrømme jeg ikke ved hvad de kræver for den slags. Men synes selv det lyder billigt), hvad vil 200 klip á to minutter så ikke koste.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 22:55 #7
Og til sidst må jeg også indrømme at jeg ikke kender til de amerikanske copyright love.