Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. juli 2011 - 17:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lang delay time ved flere clienter

Ved godt det kan være det vanskeligt spørgsmål at besvare men nu prøver jeg alligevel.

Jeg har en VPS fra VPS.net med 752 mb ram, den kører et drupal site baseret på mysql og apache, og intet andet.

I går kørte jeg en stresstest med http://loadimpact.com/ og kunne konstatere at allerede ved 20 clienter var jeg oppe på en delay time på 10s.

Når jeg kigger på serverens Resource forbrug er CPU næsten ikke belastet mens ramme er næsten brugt 100%

Under optimale forhold, hvor mange clienter bør jeg kunne sevicere uden væsentlig fald i delay timen?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2011 - 22:00 #1
Er du sikker paa at hukommelsen faktisk bruges?

(moderne OS bruger naesten altid al hukommelse, fordi det der ikke bruges af apps bruges til disk cache)

Men ellers er 752 MB RAM godt nok ikke meget.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
19. juli 2011 - 01:18 #2
Jeg er også blevet enig med mig selv om at flyttet det over på en dedikeret server, hvor jeg får en hel del flere ressourcer for færre penge.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2011 - 23:43 #3
tid at faa afsluttet her?
Avatar billede jberiksen Nybegynder
23. marts 2012 - 11:33 #4
Ja det er det, og det sker nu
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2012 - 01:55 #5
og en anden gang skal jeg nok totalt ignorere dit spoergsmaal