Avatar billede WinineThePooh Nybegynder
18. juli 2011 - 11:36 Der er 8 kommentarer

Svindel på DBA?

Goddag!

Jeg har her for nyligt oprettet en annonce på DBA, idet jeg ønsker mig en ny, men brugt mobiltelefon. Det er nemlig meget billigere.

Så en aften, så ringer min mobiltelefon - og det er en mand, som gerne vil snakke med mig, omkring en Experia 10x. Og jeg får lidt information om telefonen. Efter da, tænker jeg fedt nok. Jeg stikker min mor røret, som så skal aftale med fragt osv.

Og inden jeg får set mig om, så har hun lagt på, og aftalt køb og betaling med ham.
Problemet er bare, at de eneste informationer vi har på ham, er hans konto-nr, som han stak os.

Min mor glemte at få hans navn og adresse, samt hans telefon nummer - da han ringede med hemmeligt nummer til mig.

Vi købte den i onsdags, og jeg har ikke fået den med posten endnu. Jeg er meget urolig, og jeg er bange for han har snydt os.

MEN, vi har jo hans konto-nummer - og han er kunde i samme bank som min. Tror I, at man kan gå ind i banken og sige "Hey, jeg skal sætte nogle penge ind på denne her konto, men jeg skal lige være sikker på at tallende passer, kan du ikke lige give mig navnet på disse tal?"

Jeg vil nemlig gerne snakke lidt med ham, hvis jeg ikke modtager min vare.

Ellers anmelder vi det til politiet, men jeg er ikke sikker på, at de gider at tage sig af sager omkring 1200 kroner?

Har du et tip?
Avatar billede foodear Praktikant
18. juli 2011 - 11:44 #1
Skynd dig hen i banken og forklar dem problemet, og ja politianmeldelse hvis telefonen ikke dukker op hurtigt.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
18. juli 2011 - 11:45 #2
du kan godt få opgivet navn på et konto nummer i banken. det har jeg ofte fået.
men forstår ik lige helt hvad du vil derfra? give ham flere penge eller sige til bankdamen "ej han skal ik have penge alligevel" ? :p
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 11:45 #3
Jeg ved ikke om banken vil give informationer. Men hvis du går derind, vil jeg anbefale at være ærlig og sige det som det er og så spørge efter informationer.

Nej politiet rykker ikke ud med al disponibelt mandskab+PET, for 1200 kroner. Den sag kommer nok langt ned i bunken, men derfor skal du anmelde alligevel, hvis der er hold i det.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 11:47 #4
Tror I, at man kan gå ind i banken og sige "Hey, jeg skal sætte nogle penge ind på denne her konto, men jeg skal lige være sikker på at tallende passer, kan du ikke lige give mig navnet på disse tal?"

Du kan nok være sikker på at de så vil spørge dig hvad navn du mener der burde stå, så de kan tjekke navnet. Og så risikere du jo at han blot hedder Jens Hansen.

Og det er desuden ikke helt urealistisk at pakken vil komme i morgen eller overmorgen.

Men I har da godt nok været meget vovede med det køb, må jeg da nok sige. Specielt fordi når det er et køb via. konoverførsel (som privat handel jo som ofte er) er der ikke meget at gøre hvis man er blevet snydt.
Avatar billede WinineThePooh Nybegynder
18. juli 2011 - 11:51 #5
Men vi har intet på ham, han har ikke engang skrevet eller ringet og sagt "Hey du, jeg har sendt pakken"..

Derudover står der inde på Post Danmark, at hvis man sender en pakke inden kl. 15 på hverdage, så er den fremme dagen efter. Men lad os nu se imorgen.

Men banken må ikke oplyse adresser på kontoer, hvilket er rimelig irriterende. ;)
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 15:27 #6
Jeg er da kun glad for at banken ikke vil oplyse den slags.

Jeg er ked af at skulle sige det, men tror desværre for dig (hvis ikke pakken kommer i morgen), at du så har tabt de penge. Man skal altid være forsigtig i sådanne sager.
Tror måske endda at politiet vil sige at det var lidt for dumdristigt at stole så meget på manden at i hverken fik navn eller telefonnummer.
Avatar billede martin_moth Mester
19. juli 2011 - 07:59 #7
Ja, kan man ikke kalde det lærepenge? Din mor bør vel betale dem, da det er hende der har klokket i det :-)
Avatar billede 123sam Nybegynder
17. februar 2012 - 11:42 #8
hej winnie... jeg tror jeg er blivet snydt af den samme her i febura mdr....

han skulle være bøde fra bornholm(rønne) og alborg..

skriv enelig tilbage til mig, ville gerne vide hva der er sket med din anmeldes..

jeg ved vi er flere der skulle havde købt den samme tlf..