Avatar billede ChristianNissen87 Nybegynder
18. juli 2011 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar - Hjælp mig med at vælge.

Hej,

Så er det på tide at jeg får udskiftet min nuværende bærbar (er blevet sløv og bliver meget hurtigt varm).

Jeg har følgende krav til en ny bærbar:
- Skal kunne klare spil som World of Warcraft, hvis lysten opstår til det.
- Skal kunne klare en del billedredigering, dog på ingen måde professionelt.
- Skal ikke veje for meget, og være nem at hav med rundt.

Jeg har af mange fået anbefalet en MacBook Pro 13", som jeg har fundet til 8999,00 kr. hos Expert, hvilket er samme pris som hos Apple: http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/apple/apple_baerbar_pc_macbook_pro_13_mc700/0885909436590.aspx

Som I kan se er det bare "standard modellen" - er den kraftig nok til spil som WOW? Det burde den jo være til den pris, men vil gerne være 100% sikker.

Og har I eventuelt andre forslag? Skal ikke være en MAC, er også åben overfor Windows maskiner.
Avatar billede NCG Novice
18. juli 2011 - 10:26 #1
Minimum system requirements for World of Warcraft:
http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&articleId=21054

Den kan sikkert godt trække WoW, men jeg ville nok kigge efter en pc med et dedikeret grafik kort.
Avatar billede foodear Praktikant
18. juli 2011 - 10:27 #2
MSI GX (6xx-7xx)serien kan varmt anbefales og så får du mere "maskine" for dine penge ift. Mac
Avatar billede Cypern Nybegynder
18. juli 2011 - 11:06 #3
WAW 9000kr for en pc med standard intel indmad og et sølle Intel grafikkort og så vil man stadigvæk stå med alle de kompabilitets problemer vedr. deres styresystem.
Ufatteligt de kan tage så meget for den...

For den pris kan du købe en dedikeret bærbar gamer eller workstation og stadigvæk have penge til en super lækker Android telefon.

Her er et par eksempler :

http://aldi.medion.com/md98580/dk/?refPage=medion

http://www.altomdata.dk/laptop-baade-til-spil-og-multimedia
http://www.altomdata.dk/desktop-erstatning-med-kraefter-til-lidt-af-hvert

Skulle jeg spendere 9000kr på en bærbar ville det blive noget tilsvarende denne hardcore Intel i7 gamer laptop fra Dell.

http://www.dell.com/dk/p/alienware-m14x/pd?oc=n00w1404&model_id=alienware-m14x

PS: HP laver fantastiske produkter og leverer en eksemplarisk service med i hatten.
Avatar billede Svennebanan Nybegynder
18. juli 2011 - 14:38 #4
Hey ;)
Jeg har lige anbefalet denne computer til en anden på dette forum, for har selv en Packard Bell nu, da jeg havdehørt de skulle være okay. Købte den sidste vinter, hvor jeg før havde haft en HP Pavilion i 3 år som ikke var specielt god, slet ikke til at game. Men fik virkelig et fedt indtryk af Packard Bell, som jeg syns man skal bør overveje kraftigt ved køb af ny com :)

Så har lige stået for at købe min lillebrors nye com som kører Crysis 2 perfekt!
Hans kostede omkring 6000, så hvis du er ude efter en com der sparker røv indenfor gaming kan jeg varmt anbefale den, for den er virkelig nice ;)

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/375914/Packard-Bell-Easynote-LS11.html

Tjek den selv ud og så giv mig besked om det var noget du kunne bruge ;)

Lillebrors nye com: Packard Bell
    • 17,3" Slim LED Glare 1600x900
    • 2,3 GHz Intel Core i5-2410
    • 8 GB DDR3 RAM
    • 640 GB harddisk 5400 RPM
    • ATI Radeon HD 6650 1 GB

P.s. Hvis du gerne vil spille lidt på den en gang imellem, ville jeg anbefale større skærm end en 13"?

Jeg brugte Wupti.com begge gange til at købe computere, fordi de var billigst...
Avatar billede Svennebanan Nybegynder
18. juli 2011 - 14:42 #5
Fuck, kunne lige se at den var udsolgt fra Wupti :( Sorry, men af samme kaliber tror jeg dette link er en potentiel ny computer:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/410114/Packard-Bell-Easynote-LS11HR.html

til 500,- mindre ;)

Specs:
•17,3" Diamon View LED-baggrundsbelyst TFT skærm med 1600x900 opløsning
•2,3 GHz Intel Core i5-2410 processor (2 kerner)
•6 GB DDR3 RAM
•750 GB SATA harddisk
•nVidia GeForce GT540M med 2 GB dedikeret videohukommelse
•USB 3.0
Avatar billede ChristianNissen87 Nybegynder
21. juli 2011 - 10:44 #6
Hej,

Tak for alle jeres svar.

I har nok ret i at pengene er bedre brugt på noget som ikke kommer fra Apple. Jeg har dog brugt MacBooks nogle gange, og jeg er altså stor tilhænger af deres styresystem og de funktioner det har. Og så hører jeg næsten kun gode ting omkring stabiltiet, hastighed osv?

Den der Alienware fra Dell ser vild ud! Og så lyder den der Packard Bell heller ikke helt ringe..

Det er sgu svært at vælge :-)