Avatar billede plexx Nybegynder
01. august 2001 - 23:50 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Vurdering af Plexx Chat - Version 1.2

Hej.
Jeg vil gerne have vurderet Plexx Chat - Version 1.2:
http://www.urgh.dk/plexx/chat/
Jeg vil kun høre positiv kritik så ikke noget med:
fuck den er grim
Latterlig chat OSV.
for så får i ingen point.

Og så lige et spørgsmål mere:
Hvordan fjerner man focus fra felterne?
Felterne består bare af et bille med et link

På forhånd tak.

P.S
Hvis der kommer mange indlæg hæver jeg pointene.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 23:51 #1
DEt spørgsmål har du da stilt et par gange før !?
Avatar billede plexx Nybegynder
01. august 2001 - 23:53 #2
nej det var en andet chat dette er en ny version
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 23:55 #3
1. Den der visuelle præsentation af deltagerne er alt for blinkene ... den refresher alt for meget .. drop det, eller lær noget Java så du kan lave det som en applet istedet.
Avatar billede well_r Nybegynder
01. august 2001 - 23:55 #4
*LOL*..du vil kun høre positiv kritik?
ehm..
vil du da have at vi fedter?*LOL*
man skal da sige sin ærlige mening.. eller kan du da ikke få en shit ud af den kritik vi giver!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 23:58 #5
2. Skrifttypen på chatteksten .. Times New Roman har aldrig været min favorit.
3. Den grå baggrundsfarve spiller ikke helt sammen med den vis. præs. af deltagerne
Avatar billede plexx Nybegynder
01. august 2001 - 23:59 #6
oki sig bare jeres ærlige mening
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 23:59 #7
4. Log ind uden et brugernavn:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Field \'chat.navn\' cannot be a zero-length string.

/plexx/chat/index.asp, line 34

Slå ALTID allow zero length til ...
Avatar billede plexx Nybegynder
02. august 2001 - 00:00 #8
>tdaugaard hvad mener du med vis. præs. af deltagerne
Avatar billede lalulala_lalalala Nybegynder
02. august 2001 - 00:01 #9
Det er lidt nedtur, at chat delen bliver opdateret konstant hvad med bare at udskrive applications\'ne? enkeltvis?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. august 2001 - 00:02 #10
plexx:> visuelle præsentation ...

Jeg klikkede på billedet for at skifte pos.:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in string in query expression \'navn =\'\'\'\'.

/plexx/chat/chat2.asp, line 102
Avatar billede plexx Nybegynder
02. august 2001 - 00:02 #11
>lalulala_lalalala
hvordan gør man det???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. august 2001 - 00:02 #12
plexx:> husk at replace \' med \'\' ALLE steder i brugernavnet..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. august 2001 - 00:04 #13
en idé til den vis. præs. kunne være DHTML+en ekstra hidden frame ... istede for at reloade det du ser reloader du en side der udskriver et javascript der opdaterer <div>\'ernes position, tilføjer et <div> eller fjerner et. (der kan du evt. reloader vis. præs. hvis der er nye brugere..)
Avatar billede plexx Nybegynder
02. august 2001 - 00:05 #14
>tdaugaard
husk at replace \' med \'\' ALLE steder i brugernavnet

jeg er ikke så klog!!!
hvad mener du
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. august 2001 - 00:06 #15
plexx:>

når du indsætter en streng i et SQL kald skal du ALTID replace \' med \'\':

strStreng = \"noget \' tekst\"
strStreng = Replace(strStreng, \"\'\", \"\'\'\")
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. august 2001 - 07:25 #16
tekstområdet har ingen scrollbar, og sidst skrevne linie kommer kun med hvis jeg har vinduet helt maximeret. Tag hensyn til at brugerne måske ikke ønsker fullscreen.
efter en masse \"h\"-send skiftede det så tekstvinduet scrollede for langt, med tomme linier forneden.
baggrund i tekstområdet er browser default (ikke specielt pæn).
både tekstområdet og \'rummet\' blinker gevaldigt.
de de \'mørke skyer\' på bagvæggen fatter jeg ikke. Eller er det blot lidt reklame for dig selv.
det er en sjov gimmick det mad at klikke og så flytter figuren sig, men er det overhovedet andet end gimmict. Jeg kan ikke finde nogen funktion det opfylder.

mvh JakobA
Avatar billede bo Nybegynder
02. august 2001 - 11:52 #17
Fin chat. Okay design og virker fint.