Avatar billede peterpeter Seniormester
01. august 2001 - 23:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

3D Surround billeder - 360 grader ??

Halløj

Jeg søger muligheden for at kunne lave \"Surround billeder\" på min webside.
Lige som Home og cph.dk og diverse andre sider, hvor man kan se 360 grader rundt i et billede.
Jeg ved godt det kræver at man tager nogle billeder med en bestemt vinkel i mellem -> ingen problemer.

MEN hvilket program skal jeg bruge til at lave billeder SAMT få dem vist på en web side.

Det skulle også gerne være sådan at man ikke skal indlæse en eller anden fil for at kunne se billederne på siden, bare man har IE5 !!

Hvilket program og hvordan gør jeg ???

PS: Er der nogen der mener, dette er det forkerte forum - så sig til, så flytter jeg da bare spørgsmålet. (Men det er altså her de mest kompetente mennesker er samlet.....)

Med Venlig Hilsen
Peter
Avatar billede peterpeter Seniormester
01. august 2001 - 23:41 #1
Har nu kigget rundt omkring, og det ser ud til at jeg skulle bruge Quicktime - men hvilket program helt eksakt og hvordan gør jeg ???

Peter
Avatar billede stigc Nybegynder
02. august 2001 - 00:23 #2
jeg tror nu de tager billedet med et fiskeøje objektiv. Måske to billeder sat sammen. Jeg tror ikke det er noget du kan lave mit dit eget kamera.
Avatar billede scandinav Nybegynder
02. august 2001 - 00:30 #3
Du kan godt bruge ett vanligt kamera till dette. Fisheye kan ikke anbefales.
Du skal bruge http://www.vrtoolbox.com/downloads.html
eller quictime pro (qtvr exporten tror jeg bare har värt tilgjengelig på mac(mulig det er anderledes nå)

Vrtools fungerer aldeles utmerket... Hent ned programmet... det er ganske intuitivt(trial versionen kan du ikke spare i;(

Lykke til
Avatar billede scandinav Nybegynder
02. august 2001 - 00:33 #4
kanskje en ide og starte på http://www.vrtoolbox.com/
så kan du lese om programmet för du downloader.

Det finnes java appletter som kan kjöre qtvr direkte i browseren... om ikke må klienten ha quictime instalert på systemet.
ds
Avatar billede peterpeter Seniormester
02. august 2001 - 01:28 #5
Hej Scandinav
Det lyder rigtig rigtig godt.
Jeg skal lave et simpelt panorama billede, uden for mange dikkedarer.

Skal jeg have fat i VRPanoWorx eller Quicktime Pro ????

Peter
Avatar billede scandinav Nybegynder
02. august 2001 - 13:10 #6
Hei PeterPeter
Jeg har selv bare brugt Quicktime Pro på mac... og vet ikke hvordan det fungerer på PC. Anledningen til att vi köpte inn VRPanoWorks var nettopp dette (att det var det eneste brugelige programmet for PC til denne jobben)
Programmet fungerer aldeles utmerket.

Tips. Ta deg god tid når du tar bilderne. Brug stativ. Du skal bruge 16 (eller fler billeder) og de skal overlappe hverandre. Programmet \"stitcer\" så det hele sammen og lager en \"blend\" i overgangerne. (manualen er god... og forklarer det meste.

Lykke til
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
07. august 2001 - 15:03 #7
Der er et feder program ved navn COOL 360, hvor du kan lave sådan nogen surround-billeder.

Adressen er:

http://www.ulead.com/cool360/runme.htm

Du kan også downloade en trial-version på sitet :)
Avatar billede gertk Nybegynder
08. august 2001 - 12:39 #8
lav det i 3dsmax og derefter bygger du videre i cult 3d
Avatar billede sandeq Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:05 #9
Jeg vil først anbefale at du bruger samme teknik
som man ofts bruger til at behandle billeder fra et \"fiskeøje\"...

Fiskeøjet... er en teknik hvor du tager 2D billeder og skapelere dem så de først og fremmest passer sammen i højten eller breden. i dit tilfelde skal du skapelere dem i breden

Men ellers kan jeg anbefale:
3D Cool ( søg på : www.warez.com ).

MGI Photovista. ( søg på : www.warez.com ).

Et plug-in til adobe photoshop 5,5 / 6,0
( hvilket jeg ikke husker ).

Avatar billede peterpeter Seniormester
05. oktober 2001 - 18:23 #10
En plug-in til Photoshop ?? - Lyder spændende, kender du ikke navnet ???

Jeg har som sagt ikke noget kamera med den specielle fiskeøjelinse på - og så kan man da ikke ???

Peter
Avatar billede sandeq Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:45 #11
Jeg kan prøve at undersøge det...

jeg har sikkert et svar inden kl 15.00 8/10-01

SandeQ
Avatar billede sandeq Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:47 #12
Har du prøvet at søge på de link´s ?
Avatar billede kludder Nybegynder
29. november 2001 - 22:50 #13
strata 3d kan lave 3d panorama bileder, og så kan man hente dem over i quiktime VR og lave fx en panorama butik, med link og bevægelse §;)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. november 2001 - 22:52 #14
sandeg..

ikke linke til warez herinde!
Avatar billede peterpeter Seniormester
04. december 2001 - 22:16 #15
Til Kludder !

I dit tilfælde, skal man så ikke have installeret en Quicktime plug-in ???

Det ville jeg gerne undgå, det med plug-in\'s...

Peter
Avatar billede peterpeter Seniormester
21. januar 2002 - 00:34 #16
Jeg har selv fundet et der hedder PixMaker - det opfylder mine krav nogenlunde....
Avatar billede scandinav Nybegynder
27. januar 2002 - 07:07 #17
Det er meningen at du skal gi points til de somsvaret deg.....I K K E til deg selv...