Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 00:20 Der er 38 kommentarer og
2 løsninger

hvordan laver jeg en hjemmeside ????

hej http://www.eksperten.dk
hvordan laver jeg en hjemmeside ????  for sjovt gratis ??
jeg har haft en hjemmeside på www.123hjemmeside.dk  MEn den var gratis i en måned :(((  jeg ville gerne have en hjemmeside  jeg hade hele tiden hvor jeg kan skive og lekke video og musik og billeder på så der skal være nå kb/gb på :)

eller et hjemmeside program på dansk f.e.k hvor jeg går ing på http://www.xxxxxx.dk og  laver jeg en kode og bornaven  og så Downloader jeg programmet og lokker jeg mig ind  og så er jeg igang :-)  v/h Rasmus :-)
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 01:11 #1
Det lyder ikke som om du kan kode en hjemmeside i html og css selv, så jeg vil anbefale følgende sider:

Dansk: http://www.freewebsite-service.com/da/welcomehome.php
Engelsk, men noget mere advanceret: http://www.webs.com/

Hvis du vil have dit eget domæne (f.eks. www.rasmus64745.dk), så koster det fra et par hundreder til 1000 kroner om året, alt efter hvor meget du kan ordne selv.
Avatar billede webweaver Praktikant
16. juli 2011 - 01:25 #2
Et .dk domæne koster ikke et par hundrede til 1000 kr. om året. Det koster 45 kr. helt præcist. At man så formentlig skal have et webhotel ved siden af, er en anden sag :-)
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 12:54 #3
Troede egentligt det var mere, selvom man lejer det direkte ved dk hostmaster, men mit indlæg kan stadig forsvares, da det koster mere at købe det gennem freewebsite f.eks. (se: http://www.freewebsite-service.com/da/premium.php). Så slipper man jo for alt det praktiske arbejde.

Hos webs.com slipper man med 550 DKK.

I og med at han har haft en hjemmeside på www.123hjemmeside.dk, tror jeg gerne han vil have det så nemt som muligt.

rasmus64745: Hvad skal din hjemmeside bruges til? Hvor professionel skal den være? Er det bare en personlig side, eller skal den bruges til virksomhed?
Avatar billede webweaver Praktikant
16. juli 2011 - 13:25 #4
#3 Nej. Domænet koster stadig 45 kr. De priser du henviser til er højere, fordi der er webhosting med oveni. Det er hvad du betaler for ... Og vil ikke anbefale disse "gør det selv" steder, hvor der tilbydes gratis hjemmeside med reklame og så videre. Hvis du skal have en ordentlig hjemmeside, kan du lige så godt gøre det ordentligt fra starten af. Benyt dig af Surftown eller One.com fx og betal hvad det koster :-)

Og desuden er Freewebsite og deres priser helt hen i vejret!
1000 kr. om året for en hjemmesiden uden deres link på. Det er helt åndssvagt, når man kan få en proffesionel løsning hos Surftown for under det halve! De tager røven på en hos "Free"website.
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 13:42 #5
Ja men hvis man nu ikke KAN kode og ikke har flere måneder til at lære det, så bliver man jo ligesom lidt nød til at bruge de tjeneste som ligger rundt omkring på nettet. Freewebsite er GRATIS! Du får jo en side der hedder noget alá www.freewebsite.dk/rasmus64745 gratis. Altså det er free webhotel. De 955 kroner kan derfor ikke være webhotel, men administrationsgebyr osv.
Avatar billede webweaver Praktikant
16. juli 2011 - 13:59 #6
Ja eller også skal man ikke have en hjemmeside så, hvis man ikke er klar til det. Surftown tilbyder også WYSIWYG. Er godt klar over, at det er gratis (ikke premium), men ligemeget om du betaler for administrationsgebyr (hvilket jeg har meget svært ved at tro, at de skal have 1000 kr. for alene, da der intet er at administrere stort set), for webhosting eller for deres byture, så koster et .dk domæne 45 kr. Og også hos dem. Læs derinde. De skriver det endda selv! Det har intet med deres priser at gøre ...

Jeg tror, at vi ender diskussionen her.
Jeg gør i hvert fald.

Fortsat god weekend.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 21:55 #7
hej pstidsen den der http://www.freewebsite-service.com/ (...)
er den gratis  ??? og den udløpper ikke ??? eller hvad og hvad med pals ???
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 22:01 #8
http://www.webs.com/ er den gratis  ??? og den udløpper ikke ??? eller hvad  hvad med GB / KB ???
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 22:05 #9
ha ha når jeg skriver http://www.webs.dk  kommer jeg ind på http://wwi.dk/ ha ha :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
16. juli 2011 - 22:08 #10
www.freewebsite-service.com er dælme da dyrt!!!!

1.000 kr. om året, bare for domæne... Så de tjener 955 pr. bruger om året pr. domæne. Så hellere one.com's website editor: 11,25 kr. pr. måned (samt 45 om året for domæne) og så får man tilmed deres "3-klik's" editor med i købet hvor man bare skal installere en template.

Og så vidt jeg kan se med www.webs.com vil din side blive fyldt med reklamer og så har du kun 40MB plads.

Men hvad skal du bruge den side til? Har ret meget at sige.
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 22:11 #11
Ja hvad skal du bruge den til?

Skal du overhovedet have eget domæne (www.xxxxxxxx.dk) eller er www.xxxxxx.webs.com godt nok?

Der findes nogle gratis domæner, så din side kan hedde www.xxxxxxxx.tk og ikke dk ;)

På freewebsite har du ubegrænset plads.

Hvis det er videoer du skal have kan du jo uploade dem på youtube, så de ligger der i stedet for på din side og på embedde dem ind på din egen side ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 22:59 #12
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 23:07 #13
Så er det vel på tide at lukke spørgsmålet?
Se her hvordan: www.eksperten.dk/faq#faq-3

Ligger samtidig et svar, da jeg regner med det blandt andet er mig der skal have point. Hvis ikke, så se bort fra dette indlæg :)
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 23:07 #14
Svar her - ups.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 23:09 #15
:-)
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 23:19 #16
nå okay, der var så ingen.....
Avatar billede egmose Novice
17. juli 2011 - 21:33 #17
Jeg kan sagtens hjælpe dig meget billigt, da jeg mangler referencer. send mig en mail på mickey@mickeyrasmussen.dk, med lidt yderligere info om hvad siden skal indeholde, hvad du har gjort dig af overvejelser omkring design osv.

Med venlig hilsen
Mickey Rasmussen
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2011 - 21:38 #18
er den gratis ???
Avatar billede egmose Novice
17. juli 2011 - 21:47 #19
Dog ikke.. Nu er jeg nok lidt "farvet" på det område, men alle de der gratis hjemmesider der findes er altså bare ikke pisse gode..

Når det så er sagt afhænger det også af hvad du vil med siden? Er det bare en familie side med billeder af konen, hunden og bilen? Jamen så kan de gratis godt bruges..

Men skal sitet repræsentere et firma, ja så er det dybt uprofessionelt at bruge en af de der gratis fiduser.

Lidt søgning på google giver mig flg. resultater på gratis hjemmeside:
http://www.bricksite.com/main/home
http://www.freewebsite-service.com/da/welcomehome.php
http://skysite.dk/
http://www.webbyen.dk/

Alternativt kan du lære at kode siden selv:
www.nemprogrammering.dk
www.html.dk

Endnu et alternativ er at lave en side i frontpage, fra officepakken og uploade den på et gratis webhotel, som de f.eks. har hos www.maxiweb.dk - det kræver dog at du køber et domæne, eller bruger et gratis xxx.tk domæne, som du kan få her: http://www.dot.tk/en/index.html?lang=en
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:40 #20
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:41 #21
http://www.google.dk/search?hl=da&cp=11&gs_id=3&xhr=t&q=hjemmeside%20program&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1024&bih=600&wrapid=tlif131430472434101&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw
Avatar billede kjeldsted Novice
25. august 2011 - 23:19 #22
Om Surftown dur?
Altså jeg formoder ikke at Surftown er defekt ;)
Jeg har aldrig selv brugt nogle af disse færdige templates, fra One.com, Surftown osv. Men du kan da sikkert lave en hjemmeside der vil være fint nok til blot simpelt brug uden store krav.
Avatar billede pstidsen Novice
25. august 2011 - 23:21 #23
De der gratis templates, "3 kliks hjemmesider" osv. er kendt for at være smækfyldt med fejl. Om der er hold i det, ved jeg ikke....
Avatar billede kjeldsted Novice
25. august 2011 - 23:53 #24
Det kommer jo også helt an på hvad siden skal bruges til.
Hvis det er til at dele familiefotos fra ferie og fødselsdage, virker de sider nok helt fint. Skal man sælge et produkt må man under ingen omstændigheder falde tilbage til sådan nogle sider.
Avatar billede pstidsen Novice
25. august 2011 - 23:56 #25
#24: Enig!
Avatar billede rudik1989 Nybegynder
27. august 2011 - 10:47 #26
Jeg forstår godt at du er ny til det med hjemmesider, men det er rimeligt enkelt at starte. Jeg startede selv med at gå ind på www.html.dk , for at lære basis og så brugte jeg også lidt frontpage, som jo da ikke kan anbefales, da den laver noget mærkeligt kode ;-)

Der findes gratis WYSIWYG programmet, det de gør er at du kan lave en hjemmeside ligesom når du sidder og sætter en side op i word, og så generere den koden ved siden af, ja faktisk ligesom frontpage ;).

Da jeg først havde lært lidt om hvordan det fungerede , hoppede jeg over og benyttede CMS systemet phpfusion, hvor du meget let kan få en professionel og rimeligt enkelt kan få en hjemmeside op at kører. Se deres forum her www.php-fusion.dk.

Du kan få et webhotel med 1gb plads som er fint til at starte med, ubegrænset trafik samt et .domæne for 137kr om året. Det er ca. 12kr om måneden. Det er da billigt, og lidt sjovere end at benytte end gratis host med eventuelle reklamer osv.
Avatar billede pstidsen Novice
27. august 2011 - 11:28 #27
137 kroner om året??? Det er altså 45. Jf. https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/priser/

Man behøver jo ikke kunne kode selv for at få sit eget domæne. Det får man indtryk af efter at have læst dit indlæg.
Avatar billede rudik1989 Nybegynder
27. august 2011 - 17:18 #28
Pstidsen, ved dk-hostmaster får du da kun domænet og ikke webhotellet?
Avatar billede rudik1989 Nybegynder
27. august 2011 - 17:19 #29
137kr er ved webbot med deres mini webhotel, som er fint til formålet her -> http://www.webbot.dk/webhotel/
Avatar billede pstidsen Novice
27. august 2011 - 17:57 #30
one.com er da LAAAANGT billigere!
Avatar billede rudik1989 Nybegynder
27. august 2011 - 18:09 #31
nej ->

Webhotel Small a 12 måneder    DKK108,00
Årlig domæneafgift (.dk)    DKK60,00
Oprettelse    DKK90,00
+ 25% moms    DKK64,50
I alt inkl. moms    DKK322,50
Avatar billede pstidsen Novice
27. august 2011 - 18:13 #32
ups...

Nu så jeg lige noget som spørger skrev
hvordan laver jeg en hjemmeside ????  for sjovt gratis ??
Man går ikke ud og koder en side til sig selv med musik og videoer for sjov... Og da slet ikke, hvis man ikke kan kode...
Avatar billede rudik1989 Nybegynder
27. august 2011 - 18:18 #33
Det kan du vidst have ret i, jeg tror han mener en hobby hjemmeside ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
27. august 2011 - 18:46 #34
er der noget du kan bruge her, Rasmus!?!?!??!?!?!
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 19:10 #35
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 19:11 #36
Avatar billede kjeldsted Novice
29. september 2011 - 22:42 #37
Rasmus: Skulle det forestille spørgsmål, eller svar på dit eget spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2011 - 23:09 #38
det var 2 link jeg falt over
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2011 - 22:09 #39
lukker
Avatar billede SimonOlsen Nybegynder
14. april 2013 - 16:47 #40
Hej

Hvis du i mangler en hjemmeside så kontakt mig på min mail : Simon.o@live.dk.