Avatar billede dk_akj Nybegynder
15. juli 2011 - 19:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slideshow med billeder fra NAS

Hejsa,

Har en ubuntu 10.04 kørende som jeg gerne vil have til at vise billeder der ligger i en mappe på en nas.

Min windows sti til folderen er \\nas\pictures

Jeg har oprettet et link (hedder det link) under places til sharet på nas'en og når jeg åbner den kan jeg se billederne.

Screensaveren forventer at billederne ligger i Pictures mappen, der har jeg så læst mig frem til at jeg kan lave et "softlink" ved at holde ctrl+shift nede og så trække mappen ind i pictures folderen. Den laver også et link men det virker ikke.

Det jeg har brug for er enten et program der kan starte automatisk og selv starter med at køre fullscreen slideshow af alle billeder på Nas'n, eller en der kan forklare mig hvordan jeg for lavet det softlink korrekt.

//akj
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2011 - 21:40 #1
Avatar billede dk_akj Nybegynder
16. juli 2011 - 09:12 #2
Har prøvet med ln -s smb://nas/billeder NAS
Den laver linket fint, men når jeg prøver at åbne den får jeg fejlen "The Link NAS is broken. Move it to trash ? - the link cannot be used because its target smb://nas/bil´leder doenst exist"

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
16. juli 2011 - 11:00 #3
Fandt ud af at jeg skulle mounte share istedet:

sudo apt-get install smbfs
sudo mount -t smbfs '\\192.168.0.30\billeder' Billeder

Nu virker det :-)

//akj
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. juli 2011 - 11:01 #4
Ahh... Misforstod. Så det som du kørte windows 7...

Men ja, du burde vel netop kunne lave et symlink via ln -s.