Avatar billede deksperten Nybegynder
15. juli 2011 - 10:30 Der er 11 kommentarer

hvilken internetudbyder skal jeg vælge?

1. Jeg har planer om at starte et firma m. tilhørende hjemmeside for en bestemt målgruppe.
Dertil skal oprettes en hjemmeside som kan bygges op efterhånden. Dvs. at den efterhånden skal indeholde mulighed for chat, diverse valg for bytte og køb o.s.v. Der skal også med tiden kunne knyttes kontakter internationalt.
Siden skal kunne finanseres via reklameindlæg, og der er rig mulighed her, da der er tilknyttet en bestemt kategori indenfor diverse produkter.
Mit problem er at jeg ikke ved hvilken udbyder jeg skal vælge. jeg er bange for at blive snydt. Jeg har en tanke om at jeg kan tilmelde mig en udbyder, som man betaler månedligt og efterhånden  kan tilkøbe pakker til udbygning af hjemmesiden.
Jeg ved meget lidt om opbygning af en hjemmeside, og forventer at nok skal finde en til at hjælpe mig når jeg støder på problemer.
2. Jeg er også ved at starte et andet firma. Her er det meningen at jeg skal annoncere, og at kunden derefter skal kunne gå ind på en lille hjemmeside, og læse mere om det jeg har at tilbyde. Herefter skal de kunne bestille en tid over en e-mail adresse. Jeg har kigget lidt på disse gratis udbydere, men må man det, når det er i erhvervsøjemed? Jeg har kigget på f.eks. siden 123....men synes ikke der er så mange muligheder. Har i forslag til andre sider som er uden risici og nem at gå til, når man ikke er den kvikkeste til den slags? mvh Lene
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2011 - 10:37 #1
Du kan få billige webhoteller hos f.eks. one.com og surftown.com, men billig og kvalitet hænger ofte sammen. Så hvis du skal have en side med en god oppetid, samt responstid døgnet rundt, skal du nok finde nogle mere seriøse spiller.
TDC er jo altid et bud, omend de er dyre.
De fleste webhoteller kan udbygges efter behov, og dit behov lyder ikke på flere gigabyte lagerplads fra dag et. Hvis det bliver den store succes du snakker om, så er det nok nærmere trafikken som kan blive et "problem".
Avatar billede Spench88 Nybegynder
15. juli 2011 - 10:40 #2
hvis du skal have din hjemmeside kodet i ASP.net skal du ikke tage one.com da de ikke understøtter det kodesprog.

bruger selv Surftown som host, og i det 1½ år jeg har haft dem har der aldrig været problemer. God support hvis du har nogle spørgsmål etc.

TDC vil jeg ik udtale mig om da jeg ik har nogen erfarring med dem :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2011 - 10:47 #3
surftown har jeg den erfaring med, at hver aften omkring 19-21, der er meget dårlig performance...
Og det skete ofte.
Dog kan det sagtens skyldes en dårlig server, som sitet var hosted på.
Men det holder jo ikke, at du måske er heldig at få en god server.
Avatar billede deksperten Nybegynder
15. juli 2011 - 10:49 #4
Tak :) Hvis trafikken bliver et problem, hvordan står det så til at løse?
Avatar billede deksperten Nybegynder
15. juli 2011 - 10:53 #5
Tak. Hvis jeg vælger surftown, som lyder som en god idé, er det så lige meget hvilket net det er kodet i?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2011 - 11:06 #6
Du skal som udgangspunkt altid vælge en host, som understøtter det sprog din side skal udvikles i.
De 2 mest benyttede er nok ASP.net eller PHP.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2011 - 12:30 #7
jeg ville vælge web10.dk
så har du firmaer samlet på et login, og kan let bruge fx wordpress til firma1, og firma2 kan du nøjes med en lille kontakt-side som du kan bygge i deres websitebuilder.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
15. juli 2011 - 12:48 #8
web10.dk vil jeg ik anbefale hvis firmaet skulle blive stort, du har ikke mange muligheder med selvprogrammering af hvad jeg lige kunne se. hvilket kan give problematik med design, og mulige features man kan vælge at integrere på sitet.

@Jakobdo. hvor lang tid siden er det du har haft surftown?
syntes nemlig ik selv at opleve med dårlig performance, men som sagt kan jeg jo ligge på en god server. men ved at de har haft et kæmpe upgrade på serverne for omkring 3½ måned siden.
Avatar billede infect3d Nybegynder
15. juli 2011 - 13:16 #9
Som jakobdo siger - find ud af hvilket sprog først. Egt. kan det være dig ligegyldigt i første omgang - for dér synes jeg personligt at det vil være smartere for dig at finde ud af hvad du har brug for. Dvs. vil du købe dig til at et konsulenthus bygger dit site? Skal det bygge på noget skrædersyet, eller skal de/du eller nogle andre konfigurere det ud fra et CMS og det's evt. tilgængelige udvidelser, eller skal der her også hives nogen ind der kan udvikler og konfigurere videre til dit projekts behov. Når du ved dette, giver kravene til servere, ud over stabilitet og evt. driftgarantier for oppetid, svartider samt respons hvis uheldet er ude, sig selv. Du må/kan ikke forvente at priserne er lave hvis du har sådanne krav.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2011 - 13:23 #10
du kan sagtens tilrette på web10 - så er det bare ikke 'et klik' men manuelt (dvs du skal selv lægge filer ind og sørge for, at de placeres korrekt).
Avatar billede Uniku Nybegynder
29. juli 2011 - 20:59 #11
Hvis du ikke har noget imod at blive hostet i Tyskland, kan du kigge på Hetzner.de. Billigere end Danmark og generelt også større trafikmængder...