Avatar billede knudmuhko Nybegynder
15. juli 2011 - 09:10 Der er 5 kommentarer

anonymous access sammen med windows access

Jeg har en hjemmeside, som der kun kører på intranettet.
Denne hjemmeside er på en server, som er tilknyttet AD'et. Mit problem er, at jeg vil gerne have, at hjemmesiden kan se om brugeren er logged ind i AD'et, men den skal samtidig tillade brugere der ikke er (eksterne).

Hvis jeg i IIS serveren ikke tillader anonymous access, kan jeg læse brugernavnet, hvilket er alt jeg behøver. Men så kommer der en logind boks frem der siger logind, denne vil jeg ikke have skal vises.

His jeg i IIS serveren tillader anonymous access, kan jeg ikke læse brugernavnet, men tilgengæld er der jo ingen logind boks.

Er der mulighed for at prioritere den måde man skal logge ind med? Så hvis man er i AD, bruger man windows, hvis ikke så anonymous.
Avatar billede jdaugaard81 Nybegynder
15. juli 2011 - 09:46 #1
Hvad hvis du i klienten sætter zonen til "Intranet" - kommer der så stadig login boks?
Avatar billede knudmuhko Nybegynder
15. juli 2011 - 09:52 #2
Jeg har ikke prøvet det før. Hvordan gør man det?
Avatar billede jdaugaard81 Nybegynder
15. juli 2011 - 10:01 #3
Det er en Internet Explorer indstilling:

Funktioner -> Indstillinger -> Fanebladet sikerhed og tilføj siden til "Lokal Intranet" ved at trykke på "Websteder og "Avanceret"
Avatar billede knudmuhko Nybegynder
15. juli 2011 - 10:15 #4
Det vil desværre ikke være en løsning, da siden skal kunne bruges af mange, og der er ikke mulighed for at gøre dette på alle brugernes PC'ere
Avatar billede jdaugaard81 Nybegynder
15. juli 2011 - 10:31 #5
ok - jeg er dog ret sikker på at det vil virke :-)

Ellers prøv at se denne - er ikke helt sikker på at det er dit problem: http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2006/07/12/Recipe_3A00_-Enabling-Windows-Authentication-within-an-Intranet-ASP.NET-Web-application.aspx