Avatar billede seest Nybegynder
15. maj 1999 - 22:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Brænder "forsvundet"

Min Yamaha-brænder er pludselig "forsvundet" i mit system, efter at have fungeret perfekt i næsten et år. Pludselig vil min PC ikke finde den overhovedet - den er simpelthen 100% ignoreret af systemet. Jeg kan heller ikke få fysisk adgang til den! Den er totalt væk.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 1999 - 22:58 #1
jeg vil forslå at du ringer til politiet i dit lokal område og jeg er sikker på at de vil hjælpe dig !!!

Og en anden, nøjs med at oprette spørgsmålet en gang !!!!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. maj 1999 - 23:15 #2
*GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*
seest>> prøv at uddybe det der "fysisk adgang"...

hj>> jeg tror ikke det er det han mener, men ellers så var den sjov
Avatar billede lrj Nybegynder
16. maj 1999 - 07:32 #3
Hmm, jeg var ude for noget tilsvarende forleden. Prøv, i kontrolpanel || system ||cd-rom at fjerne drevet - det dukker op igen ved genstart. Det fik mit til at virke igen...

Spørg mig ikke hvorfor ;o)

/Laust
Avatar billede sirius Nybegynder
16. maj 1999 - 11:57 #4
Prøv at tjekke ledningerne inde på bundkortet og i brænderen..
Avatar billede boa Nybegynder
16. maj 1999 - 12:38 #5
Hvis du har sat din bios til autodetect, kan du så se drevet blive fundet
når du booter?

Har du evt. installeret noget nyt software (f.eks. et brænderprogram
ell. lign) i.f.m. at det skete?

Kan du køre brænderen (som alm. CDrom-spiller) m/ dos-drivere?
Avatar billede seest Nybegynder
19. maj 1999 - 20:16 #6
Jeg ville jo helst undgå at åbne CPU'en, især da den ikke har været udsat for nogen fysiske påvirkninger - det burde altså ikke være nogle ledninger, der har rykket sig. Min bios er sat til autodetect, og den finder intet. Jeg har ikke installeret nyt software i månedsvis, så det skulle heller ikke være et problem.
Sjovt nok (?) opstod problemet, lige efter jeg havde været på Interfloras hjemmeside. Måske leverer de mere end blomster?!
Avatar billede boa Nybegynder
20. maj 1999 - 09:23 #7
He-he, Interflora har måske lagt en lille hilsen på dit HDD?
Brugte du et fraud kreditkort?  ;)
Men hvis du ikke kan se, din bios (i autodetect) finder dit drev, så er det (muligvis) noget skidt.
Hvilket bundkort/bios kører du med?
Har du prøvet at loade dos-drivere til drevet for at se, om du kan køre din brænder som alm. CD-spiller i dos?

Du kan evt. også prøve at opgradere drevets firmware
Den kan du hente her:
http://www.yamahayst.com/techsup/index.htm

Og her finder du den korrekte "power up sequence" (den måde dioderne skal blinke på, når der bli'r sat strøm på drevet); det kan bruges til fejlfinding:

http://www.yamahayst.com/techsup/index.htm#Troubleshooting the Yamaha Recorder

Hvis det heller ikke dur, er der mistanke om et defekt drev.
Det bedste ville være, om du kan få det testet af i en anden maskine.
Hvis der stadig er garanti på maskinen, så lad være med at skille den ad umiddelbart, og lad være med at opgradere firmware - få hellere forretningen til at gøre det istedet.
Avatar billede seest Nybegynder
20. maj 1999 - 22:56 #8
Jeg har fået det til at virke igen!

Det var vist ikke Interflora, men derimod et spørgsmål om at åbne CPU'en og rokke med ledningerne...jeg ved det godt - det burde være sket lidt tidligere, men...!
Tak for de mange gode råd!!
Avatar billede lrj Nybegynder
21. maj 1999 - 13:03 #9
Med CPU mener du forhåbentlig kabinettet? Hvis du har åbnet CPU'en (regneenheden...) er du lidt for hardcore... ;o)
Avatar billede lrj Nybegynder
21. maj 1999 - 13:11 #10
Måske skulle du overveje at afvist fjollede svar når de bliver lavet, og ikke vente til diskussionen er død... Det er flere her der har lavet et arbejde for at løse dit problem, og det honorerer du ved at give fjolleren de points - ikke at de er vigtige, men der er mere princippet i det.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 1999 - 05:03 #11
Hejsa !!!

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg fik nogle point for et lidt irreterende svar BEKLAGER !!!
Det var ikke hensigten
Det jeg blev mest SUR over var at jeg modtog ca. 30 mails ang. det spørgsmål !

Men det var nu ikke din skyld !
Henning
Avatar billede seest Nybegynder
23. maj 1999 - 15:44 #12
Jeg må indrømme, at jeg er rookie i det her point-system (hvilket vist nok er fremgået allerede...), så jeg har ikke styr på, hvem der modtog mine points, og for hvilket svar.

Desuden var der problemer med at acceptere svaret, hvilket også blev meddelt "Eksperten" og dermed rettet.

Jeg beklager da, hvis nogen føler sig forbigået, og det skyldes nok min manglende erfaring med systemet.