Avatar billede jakobdo Ekspert
14. juli 2011 - 09:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

DVD backup / kopiering

Hej,
jeg ved godt emnet kan misforståes, men min hensigt i dette tilfælde, er 100% reelt. :o)

Min søn på 3 år, er tosset med ToyStory og den er nu blevet set de første 100 gange, han er dog ikke altid lige god til at huske at smide DVD'en tilbage i coveret, og det koster jo lidt ridser i ny og næ.

Jeg tænkte derfor, inden den nu er helt død, ville jeg tage en kopi, og endnu smartere tænkte jeg så, den bliver lavet om til en xvid version, så jeg kan smide den på min nas og afspille den via mit mediecenter.

Men når jeg gør det, så bliver video og audio out of sync.
Jeg har forsøgt med et "begynder-program" ala dvdfab.

Er der nogle som har et godt tip, til hvordan sådan laves, så det er i sync?
Eller skal jeg blot lave en 1-1 kopi og brænde ned på en almindelig DVD.
14. juli 2011 - 09:49 #1
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
14. juli 2011 - 10:27 #2
Jeg er en af dem som køber alle mine film på lovlig vis, så jeg føler at det er min ret at kopiere (sikkerhedskopi:-)) DVD til mit eget brug!

Jeg ser at dine hensigter er lidt som mine egne, jeg har dog en tilføjelse, det er for mig hamrende irriterende, at jeg ikke bare kan sætte filmen på starte den og så gå min vej, lidt lige som i "gamle videodage" i med båndet, så kørte det!

Er der forslag til et program hvor jeg kan kopiere filmen og samtidig fjerne intro og forfilm samt kan starte filmen direkte på valgt sprog (dansk)? gerne et brugervenligt program?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juli 2011 - 10:54 #3
Kommer helt an på hvad du gør når du bruger dvdfab? Et andet godt råd fra min side som jeg selv har været nødsaget til er at du installerer teracopy på din pc og så sætter du dvden i drevet og kopierer filerne over på din pc den vej, har haft 1 film der var så skadet at det var eneste måde og gøre det på, tog ca 1 - 2 timer og kopiere filmen over på min pc, ellers har jeg selv brugt dvdfab hvor jeg lavede råkopiering.. (Altså den del af programmet der er gratis uden problemer)

Jeg kan så os sige at mod ridser så findes der noget til det, men om det vil virke ved jeg dog ikke..

http://www.proshop.dk/Lagringstilbehoer/DELTACO-Reparationskit-til-ridsede-CD-DVD-2142592.html
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juli 2011 - 15:10 #4
Forsøger mig med nogle andre settings i DVDFAB i første omgang og ellers må jeg forsøge med AutoGK.
Smid evt. et svar Karise_Larry.
17. juli 2011 - 15:18 #5
Ping...

Læg selv et [svar] og vi deler alle sammen...
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juli 2011 - 15:38 #6
Roger...
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juli 2011 - 15:39 #7
Hvis andre vil have nogle dele-point, så smid svar. Lukker nok senere i aften.
Avatar billede michael---her Nybegynder
30. juli 2011 - 14:31 #8
dvd deckrypter og dvd shink kan varmt anbefales bruger dem selv
Avatar billede plmh Nybegynder
24. november 2012 - 17:19 #9
Søgte forgæves efter præcist svar på lovligheden af kopieringen (som jeg netop også selv kunne tænke mig). Har fundet svaret, som andre måske også er ude efter. Fandt ud af, at det hører under Kulturministeriet, og de skriver enkelt og tydeligt om digital kopiering bl.a. på denne side:

http://kum.dk/kulturpolitik/ophavsret/baggrund/digital-kopiering/

Mvh. Peter
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. november 2012 - 09:09 #10
plmh: Tak for info. :o)