Avatar billede salihb Nybegynder
12. juli 2011 - 07:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Defekt/Ny harddisk til HP Pavilion 6545eo

Harddisken på min 6545eo er stået af. Under opstart kommer der en fejlmeddelelse fra Harddiskens SMART funktion og der skal derfor en ny harddisk til. Spørgsmålet er bare HVILKEN :).
Prisen er absolut det vigtigste. Den skal være så billig som muligt.

Info om laptop:
http://h10025.www1.hp.com/ (...)

Info om nuværende HDD:
http://sdd.toshiba.com/ (...)

På forhånd tak :)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2011 - 08:46 #1
Hvilken meddelelse er det du får?
Ps jeg har aldrig haft denne funktion koblet til på mine pc'ere.
Avatar billede salihb Nybegynder
12. juli 2011 - 08:58 #2
"SMART Failure Predicted on Hard Disk 4 error. Press F1 to continue."

Når jeg trykker F1 fryser skærmen :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2011 - 09:17 #3
Du kan slå SMART funktionen fra i bios.men da det er en ny maskine må der da være garanti på den.
Avatar billede salihb Nybegynder
12. juli 2011 - 09:34 #4
Det er ikke en ny maskine og deaktivering af SMART funktionen fixer ikk en defekt harddisk :).
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2011 - 09:45 #5
Det kan da godt være at det ikke hjælper i dit tilfælde men i de tilfælde hvor jeg er stødt ind i meldingen SMART disk failure og jeg har disablet funktionen har disken kunnet køre og der er altså sket mange gange! der er nok gået flere hundrede pcér over mit bord.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2011 - 09:47 #6
Avatar billede salihb Nybegynder
12. juli 2011 - 09:59 #7
Det er ikke muligt at deaktivere smart i denne bios. Har lige prøvet, der er et meget begrænset antal funktioner...
Jeg har været inde på edbpriser, jeg ved bare ikke hvilken harddisk der passer til den her computer...
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2011 - 10:24 #8
Hvor stor er den du har? og det er sikkert en 5400 rpm der sidder i fra fabrik?
500GB 7200 rpm http://www.compware.dk/shop/default.asp?varespec=498920
500GB 5400 rpm
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=HM500JI&pn=Samsung&vare=398627&f=edbp
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2011 - 10:26 #9
Husk at du er i den situation at du ikke kan oprette til Factory settings da det ligger på din gamle disk! med mindre du har lavet et disk image på DVDér
Avatar billede salihb Nybegynder
12. juli 2011 - 10:42 #10
Inde på edbpriser har jeg fundet nogen til mellem 240 og 300kr, dog er jeg usikker på hvilken der kan sidde i computeren. Hvis du kunne finde ud af hvilken der vil kunne passe ind kan du smide det som svar, så køber jeg den :).
Du kan læse alt info i min først post :).
160gb, 5400rpm
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2011 - 11:27 #11
Du kan læse alt info i min først post
Det er nu ikke meget oplysning du finder der? men denne vil være et fint alternativ.
http://www.compware.dk/shop/default.asp?varespec=531648
Ps. jeg samler ikke så læg selv et svar. :-)
Avatar billede salihb Nybegynder
13. juli 2011 - 22:05 #12
Der er vidst noget galt med de links jeg har linket på første side... Ved ikk hvorfor resten af linket ikke er kommet med :S... Men du får dem igen her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?cc=dk&lc=da&dlc=da&product=3545205

http://sdd.toshiba.com/main.aspx?Path=StorageSolutions/2.5-inchHardDiskDrives/MK1637GSXPage

Grunden til jeg spurgte var at denne harddisk ikke er Sata men ata-7... Dvs. pata så vidt jeg ved. Det er derfor jeg er usikker på den harddisk du har linket, men nu kan du læse mere om det da jeg har sat linkene ind igen. Håber ikke den cutter linksene af...
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. juli 2011 - 22:20 #13
dette er hvad der står  i hp
250 GB SATA (5400 rpm) og du kan roligt tage en større hdd
Min ko0ne har en magen til den har jeg sat 2 diske på 500Gb (7200 rpm) i uden problemer
Avatar billede salihb Nybegynder
13. juli 2011 - 22:56 #14
Hehe tror minsandten du har ret :).
Køber den her :)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=667829
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juli 2011 - 14:52 #15
Skulle vi få tråden lukket?
Avatar billede salihb Nybegynder
16. juli 2011 - 15:06 #16
Værsågod og tak for hjælpen :).