Avatar billede PERSILLESMEDEN Nybegynder
10. juli 2011 - 16:34 Der er 7 kommentarer

Slettet harddisk ved en fejl

Hejsa
Jeg skulle lægge nyt styresystem Windows 7 på min PC. Tog en kopi af datamappen først. Desværre havde den ikke kopieret alle data og nu mangler jeg disse.
Hvordan redder jeg disse data?
Avatar billede kjeldsted Novice
10. juli 2011 - 16:38 #1
Har du formateret disken?
Avatar billede PERSILLESMEDEN Nybegynder
10. juli 2011 - 17:00 #2
Nej. W7 spurgte hvilket sted jeg ville installere. Den fortalte også at den oprettede en Windows old..
Inden havde jeg lavet en mappe med alle dokumenter. Det var denne der ikke var færdig opirret til serveren inden jeg indløste w7
Avatar billede kjeldsted Novice
10. juli 2011 - 17:16 #3
Altså hvis du har installeret Win7 på en disk hvor der i forvejen var Win7 på burde den have formateret disken. Den skulle helst ikke bare installere ind over et gammelt system.
Avatar billede kjeldsted Novice
10. juli 2011 - 17:18 #4
Desuden er svar reseveret til den bruger der skal have pointsne for spørgsmålet, og er derfor til svarer og ikke spørger.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-3
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2011 - 17:34 #5
Altså hvis du har installeret Win7 på en disk hvor der i forvejen var Win7 på burde den have formateret disken. Den skulle helst ikke bare installere ind over et gammelt system.

Nej det "burde" den nemlig ikke.

Men hvad er "datamappen" for en mappe?
Hvis det er programmer, så er det lige meget om du har en fuld kopi eller en halv, for alle programmer skal installeres påny alligevel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2011 - 17:36 #6
PERSILLESMEDEN>
Det kunne tyde på at der var Vista eller andet ældre styresystem på i forvejen?
Kan du bekræfte dette?
Avatar billede kjeldsted Novice
10. juli 2011 - 20:03 #7
Desuden. Bare til info. Den disk hvor du gerne vil have gendannet data fra bør du IKKE benytte før du få gendannet de data da du kan risikere at slette dem så.