Avatar billede Stjernegaard Nybegynder
09. juli 2011 - 23:18 Der er 3 kommentarer

Tæl antallet af tekst du letter i excel

Jeg har et regneark indeholdende forskellige data om tilbud givet til forskellige kunder, på forskellige sager.
Jeg bruger med autofilter en masse statestik såsom alle tilbud til en bestemt kunde osv.
I arket ka det samme tilbud være flere gange, givet til forskellige kunder, men disse tilbud vil have den eksakt samme overskrift (som er trukket ud i et felt).

Hvis jeg vil tælle hvor mange sager vi har budt på, så skal jeg bruge en Formel der kan tælle hvormange forskellige teksstrenge der er i en matrix (en sag tilbudt til 5 kunder = 1 sag, 5 sager tilbudt til 1 kunde = 5 sager).

Jeg har fundet, her på siden der kan finde antallet af forskellige værdier i et matrix, men hvert tilbud har desværre unikt nummer så den kan jeg ikke bruge, men mindre nogen kan lave en Formel der konvertere bogstaver til tal..

Hjælp mig med at spare en masse manuelt tællearbejde.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
10. juli 2011 - 01:15 #1
Og det er jo så bare sådan en en helt almindelig matrix som man normalt støder på dem hos bageren om morgenen? Der kan vel ikke være meget fikumdik i det?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2011 - 07:19 #2
Hvad betyder det der står i din overskrift?

Kan du ikke prøve at forklare konkret, hvad det er, du ønsker, så er chanchen for hurtigt at få et brugbart svar større.

Hans
Avatar billede finb Ekspert
10. juli 2011 - 09:40 #3
Du søger tekst-dubletter ?

Egentlig har du mere gavn af Access her...

Mvh finb