09. juli 2011 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Guid til opsætning af Wake On Lan

Hej e.

er der en der kan lave en hurtigt guide til opsætning af WOL. i windows 7, har ledt på google uden den store held
09. juli 2011 - 18:36 #1
... mener du at kunne opstarte DIN PC, via WOL 'kommando' fra (lokal) nettet ? Eller 'helt' ude fra (internet)verden ?

---

Først check i BIOS om der er support for WOL og (selvfølgelig) om det er aktiveret der ?
09. juli 2011 - 20:04 #2
det er klaret :).
- har også købt netkort med WOL understøttelse :).
09. juli 2011 - 20:30 #3
...Eller 'helt' ude fra (internet)verden ?
09. juli 2011 - 20:45 #4
hvad mener du med eller helt ude fra internet verden, sgu der ik stå noget før det :).
09. juli 2011 - 21:00 #5
... hvis du har en Router imellem dit netværk og udenfor til Internettet OG du gerne vil 'vække' din PC udefra, skal du 'pille' i routerens opsætning ...
(Det vil jeg dog lade andre om at guide til...)
09. juli 2011 - 21:08 #6
det har jeg styr på :).
- altså med at tildele den porten :).
men problemet ikke kan aktivere WOL på PC'en
Avatar billede rebecca Novice
09. juli 2011 - 23:06 #7
Der er noget med du skal have en magic packet for at starte pcen over nettet, prøv at kigge her...>>>

http://www.lchu.net/Doc/wol/WoL-intro.htm
27. september 2011 - 14:55 #8
fik det ikke ordnet så tager selv point :).
27. september 2011 - 14:55 #9
svar -.-''