Avatar billede kkehlet Nybegynder
09. juli 2011 - 17:47 Der er 7 kommentarer

Reboot: Kernel-Power 41

Hey there.

Jeg har for 2 dage siden lige modtaget ny computer.. og sidder med følgende problem:

(Oftest) efter hver opstart, fryser computeren i 4-5 sekunder og rebooter helt automatisk uden jeg kan gøre noget som helst.. Denn fejl tyder på ikke at være systematisk da fejlen efter 3-4 reboots ikke genopstår.. I min system-log skriver den følgende:

(Kritisk) Kernel-Power Hændelses-ID "41" og følger op med:
(Oplysninger) Kernel-Processor-Power Hændelses-ID "26" x 8

XML-visning:

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
  <EventID>41</EventID>
  <Version>2</Version>
  <Level>1</Level>
  <Task>63</Task>
  <Opcode>0</Opcode>
  <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2011-07-09T15:17:04.712007400Z" />
  <EventRecordID>3143</EventRecordID>
  <Correlation />
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
  <Channel>System</Channel>
  <Computer>Kehlet</Computer>
  <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
  <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
  </Event>

Mine specs er:

Windows 7 Home Premium Edition 64-bit
Gigabyte P67X-UD3-B3 Bundkort
i7-2600K CPU @ 3.40 ~ 3.70 GHz
8.0 GB DDR3 Kingston HyperX
Nvidia Geforce 580 GTX
Corsair GS700 PSU
60GB SSD, OCZ VERTEX
1000GB SATA2
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2011 - 17:59 #1
Nu ved jeg ikke lige om følgende holder stik, men søgte lidt og der er en hvor det var hans lydkort (onboard) driver der skulle opdateres, gider du og prøve og tage harddisken fra og så starte pcen op, så kan det være den starter op korrekt og hvis ikke så er det nok ikke der fejlen er..
Avatar billede kkehlet Nybegynder
09. juli 2011 - 18:03 #2
Har prøvet med lydkortet, havde 2 drivers installeret på samme tid, men det løste desværre ikke problem.. mht til harddisken kan jeg prøve, men umiddelbart tror jeg selv, at det er en defekt på cpu'en som ikke får strøm nok? Kan være jeg er helt galt på den..
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2011 - 18:14 #3
Ved ikke, derfor jeg lige er nød til og udelukke den del med driverne..
Avatar billede kkehlet Nybegynder
09. juli 2011 - 18:18 #4
Overvejer kraftigt at sende den tilbage på mandag, så de kan få lov at kigge på den.. købte den samlet
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2011 - 18:21 #5
Tja prøv og tag harddisken du og se om det er driverne den er gal med / dit setup så kan det jo afgøres, du kan os prøve og resette dens bios ved og tage bios batteri ud (Husk og tag strømmen helt fra den først og ikke rør batteriet på begge sider på samme tid)
Avatar billede kkehlet Nybegynder
10. juli 2011 - 21:17 #6
Nogen der kan hjælpe :o?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2011 - 22:47 #7
Har du prøvet og tage harddisken ud og starte pcen op?