Avatar billede kujuk Nybegynder
08. juli 2011 - 13:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Frames for små

Hvor er det nu lige jeg skal rette i koderne for at få skærmbillet til at fylde 100% ?

http://www.kalypsos.dk/
Avatar billede pstidsen Novice
08. juli 2011 - 13:41 #1
<iframe src="test.html" width="1024px" height="768px">
eller
<iframe src="test.html" width="800px" height="600px">
eller
<iframe src="test.html" width="100%" height="100%">

Det er lidt smag og behag hvad folk er til. Jeg vil nok anbefale den øverste eller nederst. Prøv dig frem og test på forskellige skærme.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
08. juli 2011 - 13:46 #2
som #1 siger
hvis du vil have det til at fylde hele skærmen uanset hvem der ser den så skulle du tage
<iframe src="test.html" width="100%" height="100%">
Avatar billede kujuk Nybegynder
08. juli 2011 - 13:57 #3
Tak for hurtigt svar.

I hvilken fil er det jeg skal ændre det ?
Avatar billede magic-mouse Novice
08. juli 2011 - 15:11 #4
Findes der nogen speciel årsag til at du vil bruge frames?
Avatar billede danco Nybegynder
08. juli 2011 - 15:41 #5
Jeg vil også sige at du skal have en seriøst god grund til at vælge at bruge frames. Hele konceptet bag er forældet og er ikke en moderne løsning.
Derimod bør du overveje at gøre brug af CSS og derigennem opbygge din side af divisions med størrelser og placeringer.
Dermed bliver din side også lettere læselig for søgemaskinerne.

Eksempelvis kan man sige at google vil finde test.html og dermed vise den i søgeresultater, hvis brugeren følger det link vil de komme ind på en side der ikke giver nogen mening hvis den indgår i hele designet.

Iframes kan derimod være velegnet hvis man ønsker at indsætte indhold fra en anden side.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2011 - 23:10 #6
Google vil typisk finde undersiderne, såsom: http://www.kalypsos.dk/teddyhunner.htm
- og det er så dém potentielle kunder vil ramme - undre sig, og (ofte) smutte igen..
Avatar billede pstidsen Novice
09. juli 2011 - 13:00 #7
har du stadig problemer kujuk?
Avatar billede kujuk Nybegynder
10. juli 2011 - 13:55 #8
Der er slet ingen god grund til at bruge frames, historien bag er blot at det er en æld gammel hjemmeside som blot skal holdes lidt løbende vedlige af ejeren selv. Der er ikke tid/lyst/lejlighed lige på denne årstid at modernisere siden, så det handler lige nu kun om at lave denne lille ændring.
Avatar billede magic-mouse Novice
10. juli 2011 - 22:00 #9
Jo min mening er at det er så gammelt og uvedligeholdt.

Riv det ned og start forfra. Det tager en 2-3 timer at lave noget ordentligt, tilsvarende, og det vil tage mindre tid end at lægge en masse energi på at få det nuværende til at se ordentligt ud.
Avatar billede kujuk Nybegynder
11. juli 2011 - 20:39 #10
Nu blev spørgsmålet jo ikke oprettet for at få jeres tanker om frames og ikke frames !

Jeg beder bare om hjælp til at få skærmbillet til at fylde 100% ?

Som jeg skriver, er vi enige om frames ikke længere er brugbart, men vi kan vel også blive enige om at jeg skriver, at jeg simpelthen ikke har tid nu til de 2-3 timer du mener det tager at ændre det.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2011 - 22:42 #11
Se #2
Avatar billede pstidsen Novice
13. juli 2011 - 19:23 #12
og #1...

Du skriver
I hvilken fil er det jeg skal ændre det ?
.

Svar: Den fil der hedder index.htm. Hvis du skal have hjælp til at finde tag'et du skal indsætte det i, så må du lige poste kildekoden.
Avatar billede kujuk Nybegynder
15. juli 2011 - 12:15 #13
>>>pstidsen

Jeg takker.
Avatar billede pstidsen Novice
15. juli 2011 - 19:58 #14
Så er det vel på tide at lukke??

Smider samtidig et svar.

(skal muligvis deles mellem andre??????????)