Avatar billede Michail Nybegynder
07. juli 2011 - 15:00 Der er 5 kommentarer

Yousee 50/5 internet

Hejsa håber i kan hjælpe mig med noget..
Førhen havde jeg 8/1 internet ved yousee wuhuu total langsom..
Jeg opgradered det til 50/5..
Nu har jeg så kun et problem.
Hvis jeg sætter kabel fra routeren til pc er der 50/5, men hvis jeg kører over trådløs er den fra 20-30 ?
Håber i kan hjælpe
Avatar billede Burgdorf Nybegynder
07. juli 2011 - 15:23 #1
Dette var et problem jeg meget ofte oplevede den gang som jeg sad som IT-supporter hos et internet selskab. Jeg kan ikke huske den detaljerede forklaring, men begrænsningen ligger i det trådløse efter kontakt med leverandører.

Med de type hastigheder (n/g/b) vi køre med i dag, kan de ikke komme i nærheden af de 50 mbit. Selv ved lavere hastigheder var de stadig nedsat. Teoretisk skulle de kunne klare hastigheden ved n-teknologien, men eftersom der er sikkerhed på forbindelsen via WPA eller WEP, så sluger det en hel del af trafikken. Jeg tror endnu ikke på at der findes routere der kan overføre de fulde 50 mbit trådløst til menneskelige priser.. Endnu.. Jeg har selv trådløst og uanset hvad, så trækker den ikke i nærheden af den fulde båndbrede, trods ingen aktive programmer.
Avatar billede Burgdorf Nybegynder
07. juli 2011 - 15:26 #2
Glemte at sige det også kan afhænge af afstanden til routeren, altså signalstyrken.. Jo tættere du kommer på den, jo bedre burde den blive, men tjek lige hvad hastighed din router er sat til.. b/g/n. Burde stå på kassen eller bag på routeren. Men jeg tror desværre allerede uanset om den allerede er med n standard og står klods op og ned, så kan du ikke hive mere igennem det trådløse..
Avatar billede Michail Nybegynder
07. juli 2011 - 15:39 #3
Ved ikke hvor det står på routeren, men det er en Netgear CG3000
Avatar billede Michail Nybegynder
07. juli 2011 - 18:06 #4
Kan man evt. Indstille ens netværkskort anderledes eller routeren ?
Avatar billede websitebasen Nybegynder
09. juli 2011 - 20:43 #5
<a href="http://bredband-priser.dk">Bredbånd</a> via Kabel har da altid været hurtigere? Har det ikke? Den forståelse har jeg altid haft.