Avatar billede Fistermand Novice
05. juli 2011 - 21:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med TDC HomeDisk.

Mon du kender TDC Home Disk?

Jeg har HomeDisk tilsluttet til min stationære.
Den bærbare er tilsluttet via trådløs netværk.

På den stationære, hvortil Homebox altså er tilsluttet, er HomeDisk markeret med et indhold på 12,4 GB svarende til mit c drev. Det er helt forkert.

Når jeg så åbner Homedisk, er der de faste: mapper. musik, dokumenter, billeder, videoer og papirkurv. Men ikke noget indhold. Kun i musikmappen er der mærkelig nok nogle få musikfiler, men de kan ikke åbnes, ej heller slettes. Der er et kryds foran hver fil.

Anderledes er det på min barbære, som er koblet sammen via et netværk.Her er HomeDisk markeret korrekt med 459 BG ledig af 465 GB. Og svarer til det indhold, som jeg tidligere har flyttet ind i nogle af mapperne.
Når jeg højreklikker på c-drevet på den stationære, står der Lokal disk, filsystem NTFS - og derefter indhold i GB.
Det samme mønster gør sig gældende på min bærbare.
Men når jeg højreklikker på HomeDisk på den stationære siger den: Netværksdrev, CSC cache og så det samme indhold i GB som c-drevet. Og det er jo helt forkert.

Der skulle jo også være det samme indhold både på HomeDisk på den stationære og på HomeDisk på den bærbar.

I sandhed meget mystisk.

Jeg har ikke været inde i opsætningen af HomeDisk (TDC Box  192.168.1.1).

Mange hilsner og på forhånd tak.
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. juli 2011 - 22:10 #1
Homedisk tilsluttet til den stationære??

Den skal tilsluttes din Homebox med et lankabel og fungere som en netværksharddisk og køre online backup automatisk. Tjek hellere tilslutningen og opsætningen igen.
Avatar billede Fistermand Novice
06. juli 2011 - 00:31 #2
Du skriver:
"Den skal tilsluttes din Homebox med et lankabel og fungere som en netværksharddisk og køre online backup automatisk. Tjek hellere tilslutningen og opsætningen igen."

1. Den er tilsluttet til Homebox med LAN kabel.

2. "fungere som en netværksharddisk og køre online backup automatisk"
Hvor er det jeg indstiller det?

Hilsen
Avatar billede Thomas_Wandahl Nybegynder
06. juli 2011 - 09:27 #3
Hej Fistermand,

Din HomeDisk er sat op til både at fungere som netværksharddisk og automatisk at tage online backup af alt indhold ved leveringen, så det behøver du ikke tænke på at indstille.

Med hensyn til dine andre problemer, så vil jeg foreslå dig at kigge på TDC's hjemmeside, hvor vi har en hjælpesektion til HomeDisk: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23462

Især er punkterne "Avancerede indstillinger" og "Geninstallation" (under overskriften "Godt i gang med din HomeDisk") måske interessante i dit tilfælde.

Hvis du kører helt fast i processen, så har TDC et kunde-til-kunde-forum (tdc.dk/forum), hvor du ofte får hurtigt svar fra andre TDC-kunder, og du er også velkommen til at sende mig en mail på thomaswandahl(snabel-a)tdc.dk.

Med venlig hilsen

Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC
Avatar billede Fistermand Novice
25. juli 2011 - 14:38 #4
Det er ved at være et gammelt problem, som jeg i øvrigt stadig ikke har løst.
Mit seneste tiltag er at have en kontakt til TDC Support. Her kan man ikke umiddelbar over telefonen løse problemet.
Så næste skridt er at en tekniker i den nærmeste fremtid vil kontakte mig via telefonen.
Og det ultimativ sidste skridt er, at en TDC tekniker kommer på besøg.
Så jeg er lige nu i venteposition.
Avatar billede Fistermand Novice
19. august 2011 - 00:35 #5
Har ikke fået en løsning fra TDC. De antyder, at pc'eren geninstalleres. Det arbejder jeg nu på at få gjort.
Tak for gode råd.