Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 18:46 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Er 10/10mbit bedst til gaming?

Jeg har en 10/1mbit er det for lav en upload til gaming?
Avatar billede kentora Nybegynder
05. juli 2011 - 19:00 #1
Det kommer an på hvor seriøst du tager dit gaming. Jeg har spillet CS på en 512 kbit forbindelse, men det gik ikke voldsomt hurtigt.

Svaret på dit spørgsmål er nok nej. 10/10 er ikke bedst. 250/250 er bedre, men helt klart overkill. Det kommer helt an på dit behov, men jeg ville nok stile lidt højere end 1 mbit i upload. :)
Avatar billede wanze Nybegynder
05. juli 2011 - 19:02 #2
Det er noget sludder. Den mængde trafik de normale RTS/FPS-spil kræver overstiger ikke én megabit. Det væsentlige er pingtiderne - altså hvor responsiv din forbindelse er. Der kan være en sammenhæng mellem de to, men en 10/10 mbit-linje (eller 250/250 mbit for den sags skyld) er ikke nødvendigvis bedre til at spille på énd en 10/1 mbit.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 20:20 #3
#1 Jeg tager det meget seriøst. Det er en hobby/livsstil.

#2 Jeg blev anbefalet det af min internetudbyder. Jeg troede ellers at jo højere upload = hurtige respons fra det sekund hvor jeg klikker og affyre skud til det øjeblik hvor jeg rammer modstanderen og det bliver registreret?

Fordi jeg vil gerne have det sådan at når jeg laver et headshot så skal den reagere instant så modstanderen øjeblikkeligt ryger i gulvet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 20:21 #4
CS:Source køre bedre offline mod bots end det gør online, jeg kan se at det bliver registreret hurtigere når jeg skyder en modstander end det gør online, er dette et tegn på for langsom internet?
Avatar billede kjeldsted Novice
05. juli 2011 - 20:57 #5
#3 Det med responstid er ligeså meget et spørgsmål om pinghastigheden. Man kan ikke gøre meget ved det da det kommer an på udbyderens kvalitet. Den kan dog testes på www.pingtest.net.

Men hastigheden er et spørgsmål om hvor store mængder data der kan sendes og ikke hvor hurtigt. Og på en 10/10 kan du dælme sende meget, for de spil du spiller sender vel næppe grafik og sådan over netværk.

Og så der det jo klart nok at udbyderen anbefaler det. Hvis jeg skulle tjene penge og var ligeglad med kunderne (som de jo tit er) ville jeg da også liiige ligge til ekstra til :)
Avatar billede T-boy Nybegynder
05. juli 2011 - 20:57 #6
Det er ikke nødvendigt at have 10mb upload 1-2 er nok.

med en 20/2 mb fast net har jeg 8-10 i ping ved det ene selskab og ved et andet også 20/2 har jeg lige pludselig en ping på 50.

Det er den isp du vælger samt dit hardvare der bestemmer din ping. håber du kan bruge info til noget.
Avatar billede chalde Seniormester
05. juli 2011 - 21:02 #7
Husker stadig for år tilbage at CS:S kørte glimrende selv på en 512/128kbit forbindelse.

Anyway: Der kan jo tweakes på din config i CS.
Smid evt. en netgraph eller andet på mens du spiller for at holde øje med kvaliteten af forbindelsen til serveren.
Se evt:
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_Multiplayer_Networking

Og generelt: Der vil altid være en mindre forsinkelse på internet i forhold til lokalt på maskinen.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 22:06 #8
1. Vil jeg få bedre ping/bedre kvalitet ved at købe en dyr router fremfor den billige der medfølger?

2. Hvad skal jeg skrive i console, jeg har skrevet net_graph 2, andet jeg skal skrive for at forbedre kvaliteten?

3. Så der er ingen forskel mellem 10/1 og 10/10?

Mange tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede chalde Seniormester
05. juli 2011 - 22:15 #9
1) Ikke nødvendigvis (men husk tommelfingerreglen: ingen latencyafhængige spil over trådløs)
2) Søg lidt på det der google, så skal du nok finde forslag til optimering af CFG.
3) Antages det at kvaliteten af begge forbindelser er lige gode mht. svartider osv.. så vil der ikke være mærkbar forskel i spil nej
Avatar billede kjeldsted Novice
05. juli 2011 - 22:21 #10
1. Ping hastigheden er afhængig af udbydere

2. der skal du nok have hjælp fra en af de andre

3. Nu stiller du sørgsmålet "Så der er ingen forskel mellem 10/1 og 10/10". Selvfølgelig er der forskel. "Er der forskel på 20 og 200 hestekrafter i bilen". Ja. Men det er ikke altid man har brug for de 200. Hvis du skal have en web server kørende er 1 Mb upload ikke nok. Men det skulle bestemt være nok til det du efterspørger.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 22:25 #11
Okay så det er simpelthen bare et sælgertrick når en isp forsøger at bilde mig ind at 10/10 er bedre til gaming? For det er jo også væsentligt dyere kan jeg se.
Avatar billede T-boy Nybegynder
06. juli 2011 - 07:49 #12
Til Counterstrike er det overkill at have 10/10, jeg ville lave det om.

sætter lige et par komandoer ind fra min cfg.

net_graph "2"
net_graphpos "1"
hud_fastswitch "1"
cl_updaterate "101"
cl_cmdrate "101"
fps_max "0"
rate "25000"
cl_unlag "1"
cl_lagcomp_errorcheck "1"
cl_crosshairscale "2500"
cl_showfps

prøv dem, ikke sikker på alle virker i dag.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. juli 2011 - 14:32 #13
Mange tak jeg prøver dem lige engang.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 16:28 #14
Jeg indtastede de rates der og jeg kan ikke umiddelbart mærke forskel. Da jeg kørte testen på:

http://www.pingtest.net./

Giver den mig "Class B" og siger at mit net er fint til surfning, men der vil være problemer emd spil?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 19:24 #15
Nogen der ved hvad det der Class B betyder i pingtest?