Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 15:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nulstilling af windows password

Jeg har en pc med Windows 7 som pludselig har lavet password på min brugerkonto, jeg har aldrig haft password på denne.

Jeg har forsøgt med noget software som skulle kunne nulstille password, men det er ikke lykkedes, programmerne er hhv Ophcrack til Vista samt et program som skulle hedde Offline NT Password & Registry Editor.

Er der en som kender et godt program som kan fjerne password på Win 7?
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 16:14 #1
Nå jeg har kontaktet Lenovo support og de påstår at man ikke kan nulstille det (men jeg har gjort det før)dog var det en Win XP, ved ikke om der er højere sikkerhed på Win 7
Avatar billede Laped17 Nybegynder
05. juli 2011 - 16:53 #2
Formatere
05. juli 2011 - 17:24 #3
Set i anden tråd -> www.youtube.com/watch?v=Ul5Ss-yQlJI ???
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 19:32 #4
Jeg har hentet Hirens BootCD, men kan ikke få den til at fungerer korrekt.

Der er 3 partitioner på PC'en og det er kun den ene der kan findes Windows system på, men når jeg kører programmet igennem iflg. guiden og når den kommer til det punkt hvor der burde findes min profil samt guest og Admin. Her finder den kun Admin samt en der hedder Username, selve navnet på profilen står der ikke.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede haverslev Novice
05. juli 2011 - 19:50 #5
Har du prøvet at fjerne den fra din konto ?

Start > kontrolpanel > brugerkonti
Alt efter om du om du kører med kategori visning eller store/små ikon visning, så du klik på din bruger og vælg Fjern adganskode - eller klik på Tilføj eller fjern brugerkonti og derinde skal du klik på din bruger og herefter vælge Fjern adgangskode

Hvis ikke du har tastet noget ind selv, så lad feltet med nuværende konto være blankt og tryk på Fjern adgangskode knappen
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 19:56 #6
Jeg har forsøgt at lade feltet være tomt, men her spørges efter password, så jeg kan ikke komme ind i Windows
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 20:01 #7
Det drejer som om en Lenovo Thinkcentre M90P

Jeg kunne have en ide om at systemet er specielt fra Lenovos side, derfor kan jeg ikke tilgå de nødvendige oplysninger når jeg benytter Hirens BootCD
Avatar billede haverslev Novice
05. juli 2011 - 20:12 #8
Hvordan kom der kodeord på??

I forbindelse med noget opdatering eller install. af program?
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 20:29 #9
Jeg ved det ikke, det kom fra den ene dag til den næste. Det kan tænkes at det er i forbindelse med en Win-update.
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 20:31 #10
Jeg forsøger lige nu at køre en "rep. disk" som jeg lavede da jeg købte pc'en, så må vi se hvad den kan gøre.
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 20:47 #11
Jeps det lykkedes at genetablerer Windows som den så ud tidl :-)

Dog er der et lille problem nemlig at Norton360 ikke fremkommer og jeg kan ikke få Norton startet, det er dog et mindre problem, men måske det var Norton som har sat problemet i gang mht. Password, man kan jo ikke altid vide hvad Norton kan finde på :-)
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 21:37 #12
Nå problemet er åbentbart større end som så, for jeg kan ikke fjerne Norton360, har forsøgt via Kontrolpanel uden held, og har nu hentet Norton removal tools, og denne fil vil ikke kører, det er ligesom om den bliver stoppet.

Nogen der kan hjælpe mig?
05. juli 2011 - 21:46 #13
HøjreMusseTast - Kør som Administrator -> [Norton removal tools] ?
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2011 - 22:01 #14
Har jeg prøvet, der popper et kort sekund et dos-vindue frem som så forsvinder igen, mere sker der ikke.

Hvis jeg går i løsningscentret står der også at Norton er slået fra og at jeg skal sætte det igang, men der sker ikke noget når jeg gør det.
Avatar billede perav Nybegynder
06. juli 2011 - 17:30 #15
Nå jeg kunne ikke få Norton fjernet så jeg geninstall. Windows fra bunden, nu fungerer alt igen.

Tak for hjælpen.