Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
05. juli 2011 - 14:36 Der er 2 kommentarer

Hjemme server - Hvad er dit bud?

Jeg overvejer følgende setup til mine webaktiviteter. Alle domæner liggende ved GratisDNS med en relativ lav TTL ( 1 time ). Et eksternt webhotel + en hjemmeserver. Jeg har mellem 1000 - 3000 unikke besøgende om dagen, Det er fordelt på ca. 80 sider.

Fullrate tilbyder en erhversløgning med 5 faste ip adresse og en 50/5mb linie. GratisDNS skal primært pege på min server, men i tilfælde af nedbrud kan jeg pege alle sider over på webhotellet. Indholdet mellem server og webhotel synkroniseres en gang om dagen f.eks.

Serveren skal blot køre PHP+MySQL+Apache. 2Gb disk plads til webbrug. Kan i anbefale noget hardware, med så stor sikkerhed som muligt i ex. 6.000 kr klassen. Gerne, raid/spejlning. Jeg vil benytte Windows Server, og en ekstern disk til backup.

Hvis det er helt ude i hampen, så sig gerne til.
Avatar billede kjeldsted Novice
05. juli 2011 - 14:41 #1
5 Mb upload til en server med 3000 daglige besøg.
Hvad skal der hentes fra serveren? Bare ren HTML, eller skal der også downlaodes filer eller hvordan?
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
05. juli 2011 - 14:43 #2
Clean HTML. Der er relativt få pageviews pr besøgende.