Avatar billede thelonely Nybegynder
05. juli 2011 - 12:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem: Små streger i højre kant af papiret når der printes

Jeg har et problem med at der kommer små streger i højre kant af papiret når jeg printer. Det er som om at patronerne smitter af et sted på printeren og så kommer det ud på papiret. Jeg har prøvet at skifte samtlige patroner og rense printeren(så godt som jeg nu kan), men det hjælper ikke. Jeg håber at der er nogle som kender til fænomenet og ved hvad der er galt, for det er lidt svært at gøre noget så længe man ikke engang ved hvad problemet er.

Et billede af problemet kan ses her: http://img823.imageshack.us/img823/1558/printerproblem.jpg

Jeg ved også godt at det er et long shot, men man ved jo aldrig om der er nogle som har været ude for det samme.
Avatar billede thelonely Nybegynder
05. juli 2011 - 12:03 #1
Og forresten. Jeg pointerer lige at det er i HØJRE side af papiret(A4 på den lange side. De ligger normalt i fødebakken). Billedet er blevet vendt om.
Avatar billede thelonely Nybegynder
05. juli 2011 - 12:09 #2
Jeg har lige uploadet et større billede så man kan se det bedre.

http://img707.imageshack.us/img707/3360/fotoup.jpg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. juli 2011 - 23:54 #3
Hvilken printer er det??

Det er et typisk problem på en laserprinter, hvor det enten er "ladevalsen" (den lysfølsomme tromle der overfører toner til papiret) der er defekt, eller i uheldige tilfælde selve fuseren/varmelegemet.
Avatar billede thelonely Nybegynder
06. juli 2011 - 08:37 #4
Doh! Selvfølgelig dumt af mig ikke lige at skrive hvilken printer det drejer sig om. Det er en HP Color LaserJet 2840.

Jeg vil prøve at skifte tromlen og se om det virker. Hvis ikke det gør og det viser sig at være fuseren/varmelegemet, skal man så skifte hele printeren(altså smide den ud og købe en ny) eller hvad er din erfaring med at få sådan noget repareret?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. juli 2011 - 22:10 #5
Om det kan betale sig, er egentlig et spørgsmål, om man kan købe et "maintinance kit", og så skifte selv. At få repareret hos en reparatør, tror jeg vil være urentabelt. Desværre har jeg hverken hos HP eller andre tilbehørs butikker kunne finde et service/maintinance kit til din printer, så det er nok ikke løsningen alligevel. Selv om du jo må have en del toner tilbage fra de fejlskiftede patroner...
Avatar billede thelonely Nybegynder
12. juli 2011 - 08:00 #6
Jeg har endelig fået skiftet tromlen og det virkede! Mange tak skal du have, det er ikke altid lige let at finde ud af hvad der er galt med ens printer.

Super svar :D
Avatar billede thelonely Nybegynder
12. juli 2011 - 08:02 #7
Hvordan giver jeg dig point? Er det fordi du har valgt kommentar i stedet for svar?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2011 - 08:09 #8
Ja - nu lægger jeg et svar, så skulle vi gerne kunne lukke...

Herligt at skulle undgå at bruge penge på en ny printer :-)