Avatar billede nita13590 Nybegynder
05. juli 2011 - 08:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærm på bærbar virker ikke

Min søn har købt en brugt HP Pavillion DV6000 men efter blot 1 måned er skærmen nu holdt op med at virke. Noget af tiden er der slet intet billede, og ind imellem kan man så svagt ane billedet, nærmest som om "lyset er slukket". Vi kan så se at den virker fint udover det med skærmbilledet. Vi har prøvet at koble den til en ekstern skærm, men der er heller intet billede. Hvad kan der være galt og vil det mon kunne betale sig at reparere på den?
Hilsen Nita
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juli 2011 - 08:21 #1
Fn Tasten og en af F tasterne med en sol på?
også er der vist noget der mangler at blive fulgt op på!
nita13590 (15.910 point. Point ude: 670
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/nita13590
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2011 - 08:43 #2
det er sandsynligvis baggrundslyset, der er gået - det kan skiftes af en prof.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2011 - 08:44 #3
Avatar billede nita13590 Nybegynder
05. juli 2011 - 10:17 #4
Men hvis det er baggrundslyset, burde det så ikke kunne lade sig gøre at få den til at virke med en ekstern skærm?
Avatar billede nita13590 Nybegynder
05. juli 2011 - 10:18 #5
Sorry, men hvad er det jeg skal gøre for at få lukket mine gamle spørgsmål?
Avatar billede Sarsten Nybegynder
05. juli 2011 - 10:50 #6
Jeg har haft dårlige erfaringer med den model af HP du omtaler, hvor skærmen har haft det med at falde ud hvis den ikke står i en bestemt stilling.

Hvis den kun er en måned gammel så er det jo gratis for dig at få repareret. Jeg ville gå ned i butikken med den og få det fikset.

Nogle butikker stiller en midlertidigt bærbar til rådighed (Bilka etc)

Du kan evt ringe til sælgeren og høre om de har haft nogle reklamationer på samme model inden du går derned.
Avatar billede nita13590 Nybegynder
05. juli 2011 - 10:58 #7
Ok, det er desværre en brugt pc som min søn har købt af en kammerat. Der var (efter sigende) ikke noget i vejen med den forinden.
Avatar billede nita13590 Nybegynder
23. juli 2011 - 20:57 #8
Jeg har fundet ud af at det tilsyneladende er grafikkortet det er galt med, så opretter den lige som et nyt spørgsmål.