Avatar billede dorte-pil Nybegynder
04. juli 2011 - 20:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Safeguard.

Hej. Jeg har en computer, der hele tiden hvor jeg hele tiden skal indtaste kode. Det vil sige, hvis jeg har været væk fra den i 10 minutter, så skal jeg indtaste, og det er simpelthen så irriterende. Jeg kan ikke finde ud af at slå det fra :-(  Der står Safeguard Easy Unlock Workstation. Jeg håber, de er en, der kan hjælpe.

Mvh. Dorte
04. juli 2011 - 20:32 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Er dette noget du selv har instaleret ->
www.ecommnet.co.uk/products/utimaco/whatsnewsafeguardeasy_430.asp
Avatar billede dorte-pil Nybegynder
04. juli 2011 - 20:44 #2
styresystemet er XP og nej, det er ikke noget jeg selv har installeret!
04. juli 2011 - 20:49 #3
... er det en firma PC ell. lign. ?

Det er sansynligvis det program der skal afinstaleres...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede chalde Seniormester
04. juli 2011 - 20:49 #4
Hvem har så?
Er det en en maskine udleveret af din arbejdsplads? Og har du adgang til arbejdspladsen ude fra (eller f.eks. lokalt med dock)?
I så fald er det med al sandsynlighed en politik sat af IT afdelingen, og med al sandsynlighed med god grund.
Avatar billede chalde Seniormester
04. juli 2011 - 20:50 #5
Politik kan ligeledes indebefatte 3. parts software til håndtering af det.
Avatar billede dorte-pil Nybegynder
04. juli 2011 - 21:00 #6
Det er en arbejdscomputer, og jeg har ikke adgang til min arbejdsplads fra den. Mine kolleger, der også har computer på lignende vilkår har ikke spærring på deres. - håber jeg har skrevet dette det rigtige sted!
04. juli 2011 - 21:14 #7
... hvis det er en PC/system udleveret klar fra din arbejdsplads, bør vi her på E. ikke pille ved den. Specielt mht. Sikkerheds elementer...

Det må du håndtere via dit firma/arbejde/leverandør ...
Avatar billede dorte-pil Nybegynder
04. juli 2011 - 21:19 #8
ok, håbede bare jeg kunne få lidt langdistancehjælp - sidder i Bagdad. Men tak alligevel.
Avatar billede chalde Seniormester
04. juli 2011 - 21:27 #9
Kontakt IT-afdelingen og hør om de kan hjælpe.
De fleste IT-afdelinger har mulighed for at hjælpe over længere afstande.
04. juli 2011 - 21:32 #10
... det har jeg gjort mange gange - Privat og 'Tjeneste'mæssigt ...
Avatar billede dorte-pil Nybegynder
04. juli 2011 - 21:43 #11
ja, det må jeg så gøre! Tak:-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 22:04 #12
Programmet "Safeguard" kan vel afinstalleres med windows egen afinstaller. Men ellers kan gratisversionen af Revo uninstaller bruges. http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Hvis du ellers må selvfølgelig. Men ellers, prøv at finde programmet og åben det. Der må vel være en form for "Settings" hvor de 10 min. kan forandres til f.eks 30min.
Avatar billede dorte-pil Nybegynder
04. juli 2011 - 22:20 #13
ja, jeg er sikker på, at jeg godt må afinstallere det, og jeg kan også finde ud af at gøre det. Jeg vil så bare gerne være sikker på, at jeg ikke ødelægger noget??
04. juli 2011 - 22:29 #14
... hvis jeres IT afdelning har gjort arbejdet/instalationen 'rigtig', så er der KODEORD på mht. DEAKTIVERING/ÆNDRING/AFINSTALATION af Programmet "Safeguard"  ... sååå...
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 22:36 #15
Du kan ikke ødelægge noget ved at afinstallere. Men nogle sikkerhedsprogrammer har, som der står i #10 et kodeord for afinstallering. Og ikke nok med det, programmet kræver muligvis også kodeord for at komme ind i det og rette i Settings.
13. juli 2011 - 09:58 #16
<dorte-pil>: Skal du vide mere ?