Avatar billede brem3r Nybegynder
02. juli 2011 - 22:21 Der er 18 kommentarer

Hvilken computer er bedst?

Kan umiddelbart ikke finde nogle forskel på disse to computere.
Nogen der kan finde den/dem? andet end prisforskellen selvfølgelig.

Computer 1:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=630919#extra

Computer 2:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASLXRGA02027/acer-aspire-15-6-barbar-5750g-2414g
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2011 - 22:58 #1
Forskellige ram
dedikeret ram tror jeg mere ved den ene end den anden..
bedre webcam i den ene den anden
Måske forskellige kortlæsere
og så har den ene usb 3.0 i 1 port det har den anden umiddelbart ikke.. det er lige de ting jeg er faldet over den ved et hurtigt kig ^_^
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2011 - 22:58 #2
Men begge har skod hdd så vil råde dig til og lede videre..
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 23:17 #3
Acer'en er klar vinder: multitouch, USB-3 og dobbelt op på videoRAM!

#2 hvorfor siger du "skod" om diskene ?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
02. juli 2011 - 23:20 #4
hdd er da det sidste man ser på..

du kan altid sætte en anden intern hdd i..

vil vælge denne: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASLXRGA02027/acer-aspire-15-6-barbar-5750g-2414g
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2011 - 23:28 #5
#3 jeg tror han er typen der ser "5400 rpm" og så tror han straks at de er dårlige - blot beviser han over for andre at han ikke ved så meget om det, for det er umuligt at sige noget om diskene ud fra "Sata 300" og "5400 rpm".

#4 Ja, men så ryger garantien.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
02. juli 2011 - 23:36 #6
bare tag' den gamle i.. det er der ingen der bemærker? :D
Avatar billede brem3r Nybegynder
03. juli 2011 - 01:01 #7
Så elgigantens er bedst? :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2011 - 08:32 #8
Bedst OG billigst - det er næsten for godt til at være sandt...

Eneste problem, som jeg ser det (men det gælder dem begge) er at deres tastaturer er designet til at se godt ud, ikke at være gode i brug.
De er for flade og ensartede - der er ingen "struktur" som fingrene kan orientere sig efter - dvs at man er nødt til at kigge ned hele tiden.

Sammenlign med IBM/Lenovo tastaturer: http://www.datamarked.dk/329/
- ja, de er rockergrimme, men MEGET bedre i brug.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 11:57 #9
#3 pga den lave rpm på dem..

#5 Nej jeg ved skam godt at rpm ikke er alt, men jeg tvivler på at de har sat en toptunet 5400 rpm hdd i dem.. ud over det så plejer garantien IKKE og ryge blot ved og skifte harddisk eller ram, det er først når du vil længere ind det kan knibe, men afhænger af hvilken pc du har med og gøre, har selv en dell som jeg kan skille 100% ad, der kan jeg skifte div dele uden at garantien forsvinder..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. juli 2011 - 12:21 #10
Er det bare mig eller plejer Acer ikke at være bund skraberen med hensyn til kvalitet? Jeg mener ikke at Acer er det mærke der klinger højest når man tænker på kvalitets bærbare.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2011 - 13:23 #11
#10 det er et gammelt rygte.
Lidt ligesom dem der har noget mod Skoda...

I mine øjne er det eneste der trækker op på Asus modellen er garantien. Asus har 2 års fuld garanti, hvor Acer kun har den lovpligtige. Asus har 1 år på batteri, og Acer har 6 mdr.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 14:06 #12
#11 Nu er forskellen så lige at jeg taler ikke om modeller, men faktisk om RPM som betyder "Rounds per minute og ikke skoda som folk siger er en "skod kareten over de andre" eller what so ever.. vi snakker pc (Harddiske) ikke biler..
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2011 - 14:14 #13
#12 Jeg giver op...
Avatar billede brem3r Nybegynder
05. juli 2011 - 00:58 #14
så jeg skal vælge elgigantens? i forvirrer mig :P
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2011 - 12:00 #15
#14 Ud fra de ting de kan så ja, men jeg ville personligt holde mig fra acer grundet flere oplevelser fra andre der har købt en acer, så jeg vil anbefale dig og få nogle ekstra års garanti hvis du vil være sikker på den skal køre ordentligt de næste 4 år (Mener du kan få garanti op til 4 år)

Ud over det så vil jeg os opfordre dig til og skifte harddisken, du mister ikke garantien og det burde være meget nemt, men du kan jo spørge nede i el-giganten mht. garantien, mht. hvad du får ud af det så vil jeg sige at du burde nemt kunne mærke forskel på diverse områder, men det er op til dig jo ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 20:22 #16
Skal du have ekstra garanti på, så få en gennem dit forsikringsselskab. Det er det billigste.

Hvis du vil skifte harddisken, så kontakt Acer direkte og få svaret på skrift fra dem + fra Elgiganten inkl. deres stempel. Sælgerne i Elgiganten har jeg personligt fanget så mange gange i at lyve, at jeg ville ikke stole på dem uden noget på skrift.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 19:20 #17
Kan man ikke evt. købe en lille SSD på 32GB eller deromkring og montere i hans bærbar?

Så kan han evt. bruge den til OS og så den (langsomme) til lager. Det burde den være udmærket til.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 19:23 #18
Rettelse til #7 Så kan han evt. bruge den (langsomme) harddisk på 5400 RPM som lagerdisk til film,musik,m.m. det burde den klare udmærket.