Avatar billede Trez Seniormester
02. juli 2011 - 16:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke finde trådløst netværk

Jeg har en bærbar som jeg lige har installeret Windows 7 på, men den kan ikke finde mit eget trådløse netværk selv om routeren står 2 meter fra den.

Den kan godt finde andre trådløse i området, men ikke mit eget.

Har to andre bærbare plus 5 smartphones der godt kan finde netværket.

Hvad kan der være galt?

Det er en eMachine E625 det drejer sig om.
Avatar billede brem3r Nybegynder
02. juli 2011 - 16:44 #1
prøv at genstarte din router, og din computer og se om de så vil finde hinanden. :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juli 2011 - 16:47 #2
Prøv om alle disse ting er på plads.
http://imageshack.us/f/14/netvrk.png/
Avatar billede Trez Seniormester
02. juli 2011 - 17:04 #3
burde vel ikke være nødvendigt at genstarte routeren når den fungere fint, har jo andre bærbare på der ikke havde nogle problemer at finde den med det samme uden genstart.

@poko1: Det er slet ikke i min liste over netværk, og der er ingen problemer med driver ser det ud til.
Avatar billede brem3r Nybegynder
02. juli 2011 - 17:07 #4
min gamle computer kunne heller ikke finde mit netværk, så rev jeg stikket ud på routeren og slukkede computeren, efter 3 min satte jeg stikket til routeren i og tændte computeren, og så var jeg oonline :)
Avatar billede Trez Seniormester
02. juli 2011 - 17:07 #5
@brem3r: hhmm ok, prøver jeg så
Avatar billede Trez Seniormester
02. juli 2011 - 17:13 #6
OK prøvede at genstarte router og computer og det hjalp desværre ikke :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juli 2011 - 17:18 #7
Det er slet ikke i min liste over netværk,

Hvis de ikke er i din liste så mangler du driver til dit netværk!
navnene er selvfølgeligt ikke de samme
Avatar billede Trez Seniormester
02. juli 2011 - 17:49 #8
oki, prøver at smide et kabel i den, burde virke.

Takker for hjælpen, smid lige et svar hvis I vil have lidt points ;)
Avatar billede Trez Seniormester
02. juli 2011 - 18:04 #9
OK har lige opdateret alt hvad den kan med kabel, der var en opdatering til trådløse, men det hjalp ikke.

Virkelig underligt :s
03. juli 2011 - 01:19 #10
... hvis mulig, så skift trådløs kanal på Routeren til et par numre LAVERE !!!
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. juli 2011 - 16:58 #11
Som Karise Larry siger.
Hvis din PC er med (amerikansk) trådløst kort, går det fra kanal 1-11, hvor vi i DK etc. går fra kanal 1-13.
Avatar billede Trez Seniormester
10. juli 2011 - 22:41 #12
Karise du er min helt!!!

Den er nu på det trådløse netværk :D

Smid venligst et svar hvis du ønsker points :D
Avatar billede Sandraj Nybegynder
12. juli 2011 - 21:06 #13
Karrise er også min helt!

Nu har jeg i et halvt år ledt efter en løsning på, hvorfor min Vaio ikke kunne logge på vores netværk. På et tidspunkt kunne den, men så holdt den op og var helt umulig at få til at finde netværket, som ellers kunne læses på fuld styrke af alle de andre laptops/telefoner etc. i huset.

Det viser sig så, at det var fordi, Vaioen er købt i USA  og derfor ikke kunne læse kanal 13, som netværket (sat på "auto") var landet på! Det trådløse netværk havde flyttet sig lidt rundt - og kunne derfor ind imellem fanges af computeren - men var så landet godt på den helt frie kanal 13.

Med hjælp fra ovenstående + en meget enkel guide fra TDC (http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165) har jeg nu skiftet kanalen og alt virker! Hurra!

Så tak for hjælpen. Tænk at det bare var det, der var problemet :-)
12. juli 2011 - 21:11 #14
Ping...

(Deles evt. med flere ...)