Avatar billede Janni Praktikant
02. juli 2011 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Manglende "menulinje" ved visning af PDF-filer

Hej alle

Efter at have downloadet det nyeste Explorer (som jeg ved gud har fortrudt!), har jeg nu problemer med visningen af pdf-filer.

De bliver dog vist, men jeg mangler den gamle menulinje der altid fulgte med en pdf-fil, hvad enten den blev åbnet i egen eller ny fane - den hvor man kunne gemme, printe, formindske/forstørre, søge, skrive ønsket sidetal mm.

Jeg har ledt og ledt efter et sted at aktivere menulinjen. CTRL + F løser selvfølgelig søgfunktionen, og  jeg kan også få en miniatureoversigt frem, men intet blivende, og jeg mangler gem-knappen?

På forhånd tak:-)

Mvh. Janni
Avatar billede foodear Praktikant
02. juli 2011 - 13:49 #1
Prøv at køre med musen i bunden af dit Reader vindue, så dukker den op (For neden)
02. juli 2011 - 13:52 #2
... det er sansynligvis AcrobatReader X du mener? Og ikke noget med IE9 opdatering at gøre ...

Flyt musen ned til ~1 cm fra bundkanten; så fader menuen frem...
Avatar billede foodear Praktikant
02. juli 2011 - 13:55 #3
Og klik på Adobe logoet så dukker den op foroven
Avatar billede milter Ekspert
02. juli 2011 - 14:25 #4
Eller prøv med et klik på F8.
Avatar billede milter Ekspert
02. juli 2011 - 15:14 #5
Og så lyder det mere som om, det er "værktøjslinjen", du mangler, og ikke menulinjen :-)

Menulinjen => F9
Avatar billede Janni Praktikant
03. juli 2011 - 11:56 #6
Tak for alle svarene!

Af en eller anden grund, dukkede værktøjslinjen slet ikke frem, da jeg sad med det aktuelle dokument, men jeg prøvede at gå samme vej derind et par gange - og så kunne den.

Alle forslag virkede - og jo, det var selvfølgelig værktøjslinjen, jeg mente;-9)