Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
01. august 2001 - 18:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvor køber jeg er god router?

Jeg har langt om længe fundet ud af hvorledes jeg deler min ADSL-forbindelse mellem 2 computere, således at der ikke opstår problemer hverken for den ene eller den anden computer. De problemer jeg har haft er fx at webcamet på klientens computer ikke kan sende eller modtage på fx Netmeeting.

Brinck Elektronik\'s hjemmeside viser hvordan på deres hjemmeside www.brinck.com. (Gider nogen chekce at de har ret??)
Nu vil jeg så gerne vide hvor jeg, udover hos Brinck,  evt. kan købe en god router og hub som kan fungerer på den skitserede måde.

tak
Avatar billede k_s Nybegynder
01. august 2001 - 18:18 #1
Avatar billede dr.m Nybegynder
01. august 2001 - 18:18 #2
buy the hub, go a head. but if you need to buy a router be aware of this:
a. most ISP\'s don\'t support all routers, they like to configure the router them self.
b. If you do buy one. (I once did when TDC just started net express) make sure it\'s an ATM router.
Avatar billede k_s Nybegynder
01. august 2001 - 18:19 #3
Brinck har ret.
hvor har du din adsl fra????
Avatar billede dr.m Nybegynder
01. august 2001 - 18:20 #4
The Cisco router they show on their site is the one you usually get from cybercity or world online (or what ever it\'s called now)
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
01. august 2001 - 19:05 #5
men adsl kommer fra Orange (Mobilix)
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
01. august 2001 - 19:05 #6
min skulle der jo stå...
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
01. august 2001 - 19:06 #7
dr.m > what is ISP?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. august 2001 - 19:07 #8
internet service provider, internet udbyder
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
01. august 2001 - 19:08 #9
ahh -selvfølgelig... ;o)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. august 2001 - 19:27 #10
og du har sikkert atm kort til din forbindelse, så du skal have mobilix til at sende dig en router, og det koster lidt penge, men ved  ikke på stående ford lige hvor meget
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. august 2001 - 19:27 #11
ford = fod
Avatar billede drone Nybegynder
04. august 2001 - 08:52 #12
et klip fra orange ADSL:

Jeg har 2 computere, kan de være på nettet samtidig?
Hvis du ønsker at tilslutte et netværk, kan det desværre ikke lade sig gøre lige nu. Vi vil i den nærmeste fremtid også tilbyde hardware som understøtter dette. Så snart det nye hardware bliver lanceret har du mulighed for at ombytte dit \"gamle\" Orange udstyr til det nye udstyr hvor flere computere kan være on-line samtidigt. Det koster selvfølgelig ikke noget at ombytte udstyr.

Dette er dog ikke nødvendigvis sandt. Hvis du vælger Alcatel Home som har en ethernet bridge, kan du evt koble dette til en router, som du kobler videre til en switch. (D-link di-704 er en router med indbygget 4-ports switch). Der er ingen garanti for at dette virker. Hvad der helt sikkert virker er deling af internetforbindlese, kræver to netkort i den maskine der er forbundet til modemet.

Avatar billede drone Nybegynder
04. august 2001 - 08:54 #13
Avatar billede martin100 Nybegynder
04. august 2001 - 12:46 #14
Avatar billede tingholm Mester
05. august 2001 - 22:37 #15
du behøver ikke en router hvis der kun er tale om 2 computere !! min og mine forældres er bare samlet med en switch og så hvert sit ip (det koster 15 i kvartalet) sammenlignet med et router så er det billigt !! ellers kan du måske låne en router af tele dk ganske gratis !!
Avatar billede tingholm Mester
05. august 2001 - 22:40 #16
det skal lige tilføjes at routeren skal tilsluttes med et crosskabel eller i uplinken (IKKE begge dele)
Avatar billede drone Nybegynder
08. august 2001 - 23:34 #17
tingholm-> hvor sandsynligt er det at han kan låne en router af tele dk, når hans adsl kommer fra orange ?

steff26kbhn-> kigger du stadig i denne tråd ?
Avatar billede drone Nybegynder
08. august 2001 - 23:36 #18
brincks beskrivelse svare til mit forslag. Dlink 704 er bl.ot billigere, og har alt hva du skal bruge.
Avatar billede drone Nybegynder
07. september 2001 - 01:29 #19
takker for point