Avatar billede mark88 Nybegynder
01. juli 2011 - 22:07 Der er 7 kommentarer

problem med core i7 gpu og ati gpu konflikt

jeg har et problem sidder med to ens computere.
computer 1: når jeg har slået ati gpu til og går ind og tjekker på can you run it. siger den at jeg har intel hd grafik og ikke ati grafik. og når jeg så slår den over på intel hp grafik får jeg samme melding at jeg bruger intel hd grafik. men spiller fint i spil og sådan med fuld grafik.

computer 2: den siger godt nok inde på can you run it, når ejg har slået ati til siger den jeg har ati kortet og når jeg slår intel til siger den har intel hd grafik.

nogen der kan forklare hvorfor de opføre sig forskelligt.

og problemet ligger også i at i samme spil at computer 1: køre fint i fuld grafik.
hvor computer 2: ikke kan køre ful grafik med ati gpu.
men når jeg slår den over på intel hd grafik spiller det max.

er den forvirret over de valgmulgheder og fucker op i hvad den er på og så står på den modsatte, har prøvet at installere driver igen.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juli 2011 - 22:19 #1
Har du opgraderet dit bios? Lyder som en mindre fejl der i.. som måske os kræver en formatering, men en start er da og høre om du har den nyeste bios installeret på pcerne :)
Avatar billede mark88 Nybegynder
01. juli 2011 - 22:34 #2
de er helt nye ikke mere ind 15 dage gamle.
har været inde og prøve at opdatere bios men virker ikke helt som jeg vil da det er anderledes ind det jeg kender. den har lagt bios filerne på en paration på harddisken. på 100 mb som hedder hp tools.
og der er ikke rigtig nogen guide til hvordan man kommer vidre der fra. har prøvet at være idne i bios og lure men den meget lukket. så man ikke rigtig kan se eller ændre noget der i.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juli 2011 - 23:04 #3
Hvilket styresystem er der på pcerne? pc1 og pc2..

Hvad med drivere har du selv installeret dem eller har windows gjort det?
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
01. juli 2011 - 23:34 #4
Det er altid en god idé at oplyse styresystem og evt. modelnr på din computer.

Udover så prøv at følg denne guide:

1.Install the Acer ATI driver (Make sure you have the intel gfx driver installed too)
2. Then go into the bios and set the Discrete gfx only
3. Then when back in windows install 10.5 cat over the top off the acer ati driver.
4. Once again back in the bios set the gfx to switchable.

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvilket model du har, og derfor kan jeg ikke linke til korrekte drives, men skriv endelig hvad model du har. Ati og Intel har tit haft bøvl med hinanden, men altid relativt let at løse.
Avatar billede mark88 Nybegynder
01. juli 2011 - 23:38 #5
nu har jeg fået bios lagt ind skulle bare lidt længere ind på hp's hjemmeside bare utroligt de ikke gør det nemmere.
for ved hjælp at deres opdaterings program fik jeg bios versionen men kunne jo ikke finde ud af at installere det.
men fandt så en anden installations fil til bios den hentede jeg og kørte den så genstartede den selv og lage bios ind.

begge køre med win7.

men ser ud til at begge virker nu min computer 1: kan bare stadig ikke finde mit ati kort på can you run it. men lige meget virker jo kan jo se forskel på hvad den kan trække.

jeg henter selv de opdateringer drivere som win ikke kan finde for køre med den nyeste driver af grafik og chip set driver fra intel og ati/amd

men tror nu stadig at pc'en bliver forvirret over skift selv om jeg ikke bruger det da jeg ingen grund til at hat køre på intel
Avatar billede mark88 Nybegynder
01. juli 2011 - 23:42 #6
jeg har en HP PAVILION DV7-6058EO
hvor der sidder ati 6770 i
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2011 - 00:38 #7
Vil foreslå en formatering og at du selv skal installere alle driverne selv, du kan se driverne på hps hjemmeside og nogle kan du hente fra oprindelige producenter (Gjorde selv dengang jeg havde hp maskiner)