Avatar billede brem3r Nybegynder
01. juli 2011 - 20:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

søger gaming laptop

Hej.

Jeg starter i gymnasiet 11/12 og skal ha en bærbar - det et krav.
Da min egen gaming computer lige er gået i stykker ville jeg gerne have at den nye kunne holde til både til spil (cs 1.6, COD, warcraft3, osv) til at kunne afspille film i ordenlig kvalitet og en masse musik (blir lagt over på ekstern harddisk), til at have skoleopgaver på (officepakken, sony vegas, photoshop) og så videre.

Jeg har tænkt at smide ca 4500-6000,- i den, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde noget til den pris? eller er det helt umuligt?

Jeg gider ikke selv at bygge den.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juli 2011 - 20:49 #1
De spil du nævner tror jeg kan afvikles på samtlige bærbare til 4500-6000.
Alle er relativt gamle og kræver ikke det store.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
01. juli 2011 - 21:06 #2
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=630919

Pris: 5.500

Du kommer til at elske den.. spørg hvis du usikker ang. noget, samtidig kan du købe 3 års forsikring til 750 kr. så holder den med sikkerhed hele gymnasiet :)

Personligt synes jeg ikke det giver meget mening af købe FULLHD skærm for at kunne afspille film, standard 760p skærm burde være fint, ellers kan du købe den til 6.800 med fullHD, dog vil jeg hellere anbefale at købe en 24" skærm til 1.300 i det tilfælde, væsentlig bedre filmvisning :) - men ellers er 15.6" med 760p opløsning også fint til film i ordenlig kvalitet, således du sidder relativt tæt på skærmen.

Samtidig har den en 2.5" 640 GB harddisk, dejlig meget plads.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
01. juli 2011 - 21:09 #3
Jeg vil lige understrege at det slet ikke giver mening af købe en FULLHD skærm (1080) for filmvisnings skyld, da jeg går går ud fra af du ikke skal se større end 760 format, da 1080 opløsning giver ingen mening på en 15.6" skærm.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
01. juli 2011 - 21:14 #4
Nu har jeg alligevel skrevet en del om, så kan du vel også lige få en anmeldelse af grafikkortet med. Så du kan se for dig selv af den ikke burde blive en flaskehals i de spil, du snakker om.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html

I bunden kan du læse hvor godt den kan køre de forskellige spil, herunder blandt andet COD black ops / MW2 på high med 45 FPS og counter strike på high med 150 FPS.

Undskyld for de mange posts, burde lige have tænkt mig om før jeg postede. Håber alligevel du finder det hjælpsomt!
Avatar billede brem3r Nybegynder
01. juli 2011 - 21:49 #5
ok. jeg fattede ikke det hele men fik fat i det meste af det!
- er 4gb ram nok?
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juli 2011 - 21:52 #6
Til de spil du nævner JA.
Avatar billede brem3r Nybegynder
01. juli 2011 - 21:54 #7
hvad med crysis 2?
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juli 2011 - 21:59 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juli 2011 - 21:59 #9
Vedr. forsikring så kan dit forsikringsselskab altid gøre det billigere.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
01. juli 2011 - 22:10 #10
Som sagt kan du bare checke det link jeg skrev som "grafikkort anmeldelse", der står de fleste spil. Dog er cryis 2 et rimelig grafikkrævende spil, men alligevel burde du kunne køre det på minimum 25 FPS på high, og omkring 40 på medium. Dog finder du nok ikke en bærbar, der kan kører de mest grafikkrævende spil på high med 60 FPS.

Lignende bærbare computer til omkring 5-6tusind kroner, har præcis samme grafikkort, hvis du er interesseret i at spille de mest grafikkrævende spil, på high med 60 FPS, skal du altså op i 10k +. Dog vil en stationnær i det tilfælde kunne klare samme arbejde til 4.000kroner.

Men altså der er ikke noget specielt hokuspokus hvad ang. pris og ydeevne, de forskellige producenter laver stort set samme ydeevne til næsten samme pris. Forskellen mellem den computer jeg så har linket til og andre, er blandt andet tastaturet, som jeg personligt synes er væsentlig bedre. Det er samme type som på macbook pro, hvor tasterne ikke hænger sammen, på den måde bliver det heller ikke særlig beskidt.

Du kan se på edbpriser.dk : http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix12%3a^%22NVIDIA+GeForce+GT+540M+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%C2%A7specifictaxonomy%3a^Computer|1%2fB%C3%A6rbar|48%24&cpath=1-1-48&s=igeneric4

Her kan du se lignende producenter koster stort set det samme, acer er lidt billigere, dog kan jeg fortælle dig at jeg den billige model de viser(til omkring 4.700 kroner) - og både tastatur og touchpad er rimelig dårligt, jeg helt klart fraråde dig den. På den asus model jeg har vist dig, er tocuhpadet også multitouch, dvs. du kan scrolle på hjemmeside og word dokumenter med to fingere f.eks. - super praktisk i længden.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
01. juli 2011 - 22:13 #11
Jeg havde faktisk kigget forkert, det er en international forsikring.

Den korrekte burde være http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=604500
Hvilket jeg personligt synes er rimelig billig, når det går direkte over producent, så slipper man for alverdens bøvl. (600 kroner)

Så en total pris for den computer jeg linker plus 3 års-forsikring, vil så lande på 6.100 kroner.
Avatar billede brem3r Nybegynder
01. juli 2011 - 22:29 #12
http://www.wupti.com/Produkter/411035/Packard-Bell-LM86JO743NC.html

er denne computer ikke bedre end den asus du har linket? :)
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
01. juli 2011 - 22:47 #13
Nej, grafikkortet i den er en ati HD 5650, hvilket er væsentlig dårligere, hvis jeg husker korrekt, har HD 5650 en 3dmark06 score på omkring 6000 og GT460M ligger på hele 8500. Hvilket resultere i omkring 30% bedre grafiksydeevne. Jeg vil stadigvæk anbefale dig den computer, jeg linket til, da jeg helt bestemt mener det er den bedste på markedet ligenu, i hvert fald til dit behov.
Avatar billede brem3r Nybegynder
01. juli 2011 - 22:49 #14
& hvordan giver jeg dig så pointene? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juli 2011 - 22:58 #15
Øhh...
Du linker til en maskine med GT540M, men skriver i #13 at den har en GT460M chip?
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
01. juli 2011 - 23:06 #16
Det er korrekt, jeg har selvfølgelig forvekslet dem.

Dog har jeg husket korrekt, GT540M har en 3dmark06 score på 8200 (http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html).
HD 5650 har en score på 6600(http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html). Så det giver stadigvæk en forøget ydeevne på 25%.

Undskylder forvirringen.

Og brem3r du kan give point til denne post.