Avatar billede elnino Nybegynder
01. august 2001 - 18:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Transperant gif

Når jeg importer mit transperent gif i flash fylder den BG ud - hvad skal jeg gøre??

VH
ElNino
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2001 - 18:28 #1
Break appart, og fjern baggrunden med din eraser...

http://diktator.dk
Avatar billede elnino Nybegynder
01. august 2001 - 21:16 #2
Så er det altså den eneste måde?!
Avatar billede elnino Nybegynder
01. august 2001 - 21:23 #3
Det er det vel, tak for det ;-)
Avatar billede the_timster Nybegynder
09. august 2001 - 12:01 #4

Nej, man kan sagtens importere en transparent gif i flash, uden at skulle break appart.

Der er en mulighed for at din gif slet ikke er transparent, siden den opfører sig sådan.

Hvis du bruger Photoshop 6.0 er det nemt.
Jeg plejer at tegne grafikken på et lag for sig selv, og så derefter hide background layeret, så baggrunden bliver \"ternet\", altså transparent.

Når du så \"Saver for web\" som gif, vil \"transparency\" være afkrydset, og du får en
transparent gif som funker i Flash.

Håber det var svar nok.

Hilsen, Timster.
Avatar billede elnino Nybegynder
31. august 2001 - 21:48 #5
tak,