Avatar billede josien Nybegynder
01. august 2001 - 18:03 Der er 14 kommentarer og
6 løsninger

Netværk via ADSL

Hvordan laver jeg et netværk mellem to maskiner via ADSL ?

Eksempelvis så jeg kan share nogle mapper ud...
Kan det også lade sig gøre at koble, f.eks. 3 maskiner sammen via ADSL ?
Avatar billede dr.m Nybegynder
01. august 2001 - 18:06 #1
Yes. all PC\'s connect to a hub or switch and so as the router.
Define the router as default gateway and your ISP\'s DNS server on PC\'s if you use static IP and do nothing if you use the router\'s DHCP function (assign IP automatically)
If static IP then also make sure that the routers and PC\'s have same submask.

for example:
pc1 129.168.1.6
pc2 192.16.1.7
Gateway (router) 192.168.1.1

submask on all 255.255.255.0
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. august 2001 - 18:25 #2
hvilken udbyder, og abbonoment har du
Avatar billede josien Nybegynder
01. august 2001 - 18:28 #3
Jeg har Tele Danmark ADSL 256k abonnement (det mindste til 349,-)

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. august 2001 - 19:37 #4
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. august 2001 - 19:38 #5
Hvordan laves et Windows netværk......
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=winsetup
Avatar billede josien Nybegynder
01. august 2001 - 19:43 #6
Det er ikke én ADSL forbindelse jeg vil dele mellem 2 pcére... Jeg har en PC med ADSL og min kammerat har en PC med ADSL, de to computere vil vi gerne se om vi kan lave et netværk med vi ADSL således at vi kan share mapper m.m.

Altså ikke et almindeligt netværk via netkort m.m.
Avatar billede dr.m Nybegynder
01. august 2001 - 19:46 #7
Then you can set up a VPN server on an NT box by installing RAS services and pptp protocol. in win2k it\'s even easier
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. august 2001 - 19:56 #8
godt.... så kig på mit svar/link nummer 2
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. august 2001 - 19:58 #9
det er nemt, simpelt, og billigt hvis det kun er 2 computere der skal være på lan\'et
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. august 2001 - 20:24 #10
installer en ftp server, det er det nemmeste
www.serv-u.com
Avatar billede ost Nybegynder
04. august 2001 - 15:37 #11
Det er virtual private network du skal sætte op. Jeg har dog prøvet dette uden held. Problemet er nok hvilke porte man kan komme igennem, og når vi snakker TDC så er jeg sikker på at du aldrig kommer igennem. Der findes en programpakke der hedder Reflection. Med denne kan man næsten alt med netværk, men jeg har aldrig rigtig rodet med den.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. august 2001 - 15:44 #12
Jeg havde ikke set din komentar (01/08 2001 19:43:16) skal det forståes sådan at i vil lave det som et netværk over internettet!!!
Avatar billede tyller Nybegynder
05. august 2001 - 15:46 #13
Gnier abbonoment.
Avatar billede tyller Nybegynder
05. august 2001 - 15:57 #14
Hvem fanden bruger mit navn ?
der må være en der har gættet min code :-(((.
Den er nu lavet om.
Avatar billede josien Nybegynder
05. august 2001 - 17:04 #15
eric-pedersen) Ja sådan for sjov... eksempelvis for at lave noget fildeling m.m.
Avatar billede canzer Nybegynder
06. august 2001 - 21:14 #16
prøv simpelt hen at ping hinanden ! eller prøv i \"Søg efter computere på netværket (sådan ca!!) \" at skrive den anden computers ip! det er ikke sikkert at det virker men det er da et forsøg værd! jeg mener jeg har læst det en gang på den eller anden side og husk at installere ipx/spx
Avatar billede lallie Nybegynder
09. august 2001 - 14:10 #17
net use \\\\\"din kammerats ip nr\"\\\"delt mappe\"
Avatar billede josien Nybegynder
09. august 2001 - 14:16 #18
Tak for indlægene... jeg vil forsøge mig lidt frem med de forskellige :o)
Avatar billede dr.m Nybegynder
09. august 2001 - 14:16 #19
thanks
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. august 2001 - 16:09 #20
takker for point