Avatar billede wired Nybegynder
01. juli 2011 - 10:27 Der er 2 kommentarer

CMS: ASP.NET, MVC3, Sharepoint 2010, Dotnetnuke, Orchard eller Joomla

Skal til at lave en CMS webside og er i tvivl om jeg skal lave den i

ASP.NET        (meget kendskab)
ASP.NET (MVC3) (intet kendskab)
Sharepoint 2010(lidt kendskab)
Dotnetnuke    (intet kendskab)
Orchard        (intet kendskab)

eller

Joomla.        (Slet intet kendskab)

Jeg har arbejdet meget med .NET og har meget kendskab til dette og vil derfor nødig skifte til PHP. Jeg har allerede server 2008 og Sharepoint.

Men skal nu til at lave nogle CMS sider.

Er der nogen som kan komme med nogle kvalificeret bud på hvad der vil være nemmest og bedst. Siden skal se godt ud.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2011 - 12:08 #1
Sharepoint er ikke let men har du det allerede er det oplagt at benytte specielt - alternativt ville jeg foreslå Umbraco, som jeg mener er meget tilgængelig specielt med dine .NET egenskaber.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2011 - 18:02 #2
Umiddelbart virker det mest oplagt at bruge noget eksisterende fremfor at genopfinde den dybe tallerken.

Altsaa et eksisterende CMS.

Og hvis dit behov er at styre lidt internet sider ligesom der er 1000 PHP CMS der kan goere saa lyder SharePoint ikke som den rigtige loesning.

Saa er der Umbraco og DotnetNuke tilbage.