Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
30. juni 2011 - 20:46 Der er 9 kommentarer

Selvbyg Ekstern hdd med usb

Hejsa har bygget min egen Ekstern hdd til Usb men kan ikke huske hvordan strøm-kablerne skal lodes sammen der er:

PÅ SATA: Gult , Rødt , Sort ,Sort

PÅ USB Hvid , Grøn , Sort , Rød

Håber i kan hjælpe ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2011 - 21:07 #1
Du kan ikke lodde et usb stik direkte på en sata disk
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. juni 2011 - 22:19 #2
Kunne være rigtigt godt hvis der var en der viste det med en tegning eller diagram.
Har selv tænkt på det flere gange, men det kan jo gå rigtigt galt hvis man laver det forkert.
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
30. juni 2011 - 22:31 #3
Jo for har et stik fra en stationær pc sat på
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2011 - 23:36 #4
Uden et interface som f.eks. dette kan du ikke tilslutte en sata disk ntil usb
http://gratisupload.dk/vis/62234/
Avatar billede thov Forsker
01. juli 2011 - 00:01 #5
SATA tilslutning:
gul: 12V
rød: 5V
sort (x2): stel

USB:
rød: 5V
sort: stel
hvid: data
grøn: data

Altså, som poko1 skriver: Det lader sig ikke gøre.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
01. juli 2011 - 07:44 #6
Ok jeg kan forstå det ikke kan lade sig gøre med SATA, men han men med en alm. HD ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. juli 2011 - 07:54 #7
jjbirk Nu er det jo ikke dig der har åbnet tråden! men nej det er endnu sværere da der her drejer sig om paralelle signaler.
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
01. juli 2011 - 11:16 #8
Ja men det er Strøm tilførsel ikke Data overførsel
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. juli 2011 - 11:43 #9
Så kunne du vel have skrevet at du ville forsyne den fra usb stikket? Hvis det er en 2½"HD kandu godt det er den røde og den sorte du får 5 Volt ud af de to yderste ben på usb stikket. husk at pole rigtigt! hvis det er en3½"HD kan det ikke lade sig gøre den skal også have 12 Volt