Avatar billede RasmusPM Nybegynder
30. juni 2011 - 19:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærmforbindelsen forsvinder

Når jeg spiller Far Cry 2 på min pc via Steam ( Acer Aspire M7711 6,00 GB RAM 64-bit Vista Home Premium Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz NVIDIA GeForce GT 130 ) går der ikke mere end et par minutter fra jeg har startet et nyt gemte, til at skærmbilledet forsvinder. Skærmen kan ikke finde noget signal selvom lyden fra spillet stadig er der og eneste løsning er at hive stikket ud af computeren og tænde den igen.
Har støvsuget ved blæseren for at fjerne støv og gør det altid regelmæsigt. Hvad kan problemtet være?

Rasmus
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
30. juni 2011 - 20:38 #1
Hejsa Rasmus

Er der grafik-lagg før den går i sort ??
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
30. juni 2011 - 21:02 #2
Nej, det sker lige pludseligt uden varsel.
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
30. juni 2011 - 21:11 #3
Hent nye Driver på http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html
og se om det virker for skal opdateres Omkring hver 2 måned hvis det skal køre fuldstændigt optimlt :)
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
30. juni 2011 - 22:46 #4
Har lige opdateret til seneste driver og det hjalp ikke. Prøvede Far Cry 2 igen og præcis på samme tidspunkt som de andre gange går skærmen i sort, den her gang hakker lyden dog.
30. juni 2011 - 22:58 #5
Tanke: Når programmet/spillet kører for fuld grafik bruger skærmkortet en del mere STRØM - måske mere end PSU'en (Power Supply) kan håndtere stabilt ???

Prøv at belaste systemet med -> www.eksperten.dk/spm/889774#reply_7470464

---

Så kan det evt. udelukkes at det er SPILLET i sig selv der gør balladen ...
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
30. juni 2011 - 23:22 #6
Kørte belastningstest med HeavyLoad i et kvarter og det kørte fint.
men lige noget bonus info(hvis det er til hjælp): Når jeg så spiller Dead Space og når til 4 level (Og først der, uanset om jeg er startet direkte ind i 4 level eller har arbejdet mig op til det hele aften) så gør den det samme nummer som med Far Cry. Skide irreterende med en spille pc der ikke duer til at spille på :@
01. juli 2011 - 06:42 #7
Hmmm... Et eller andet DirectX opdatering ?

www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=35
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
01. juli 2011 - 12:22 #8
Installerede den seneste DirectX opdatering og kunne spille et par minutter mere end normalt.. Men så skete det samme som sidst hvor skærmen går i sort og lyden hakker.. :(
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
14. juli 2011 - 15:58 #9
..