Avatar billede weblance Nybegynder
30. juni 2011 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man oprette pakker i C5?

Jeg sidder og prøver at finde ud af om man kan lave pakker i C5 og hvad der skal til for at kunne det.

Det jeg ønsker er at jeg har et varenummer som er en pakke der består af andre varenumre - som det her:

Varenr. 1000 - Pakke 1

Pakke 1 består af:

2001 - 10 stk møtrikker
2002 - 10 stk bolte
2003 - 5 meter kabel
2004 - 2 stk stik

Så når jeg skal fakturere kunden, vælger jeg varenr. 1000, og dette er det eneste der figurerer på fakturaen, men C5 skal trække 10 stk møtrikker, 10 stk bolte, 5 meter kabel og 2 stik fra lageret.
Udover det vil jeg gerne at alle varenumre og antal skal står på min ordreseddel eller at der evt. er en pakkeseddel/plukliste der kan printes ud.

Er der en standard funktion i C5 der kan klare det eller skal der købes noget ekstra?
Avatar billede PERSILLESMEDEN Nybegynder
30. juni 2011 - 15:28 #1
Ja det kan man. Du kan oprette samle og styklister. Disse trækker fra lageret og opdaterer pris med mere.
Avatar billede weblance Nybegynder
30. juni 2011 - 15:31 #2
Hvordan gør jeg?
Avatar billede PERSILLESMEDEN Nybegynder
30. juni 2011 - 15:38 #3
I varekartoteket vælger du i stedet for VARE -  STYKLISTE eller SAMLELISTE
Kræver dog at du har adgang til lagerkartoteket.
Send mig evt. en mail på pej@viggobendz.d så kan jeg måske hjælpe i morgen. Har ikke tid i dag
Avatar billede weblance Nybegynder
30. juni 2011 - 15:44 #4
Jeg kan se at man skal have et stykliste modul for at lave det jeg gerne vil. Det har vi ikke :(
Avatar billede JesperKPedersen Nybegynder
30. juni 2011 - 15:49 #5
Selv med stykliste modulet vil du ikke helt opnå det du gerne vil.

Hvis en vare er sat til typen "stykliste" betyder det at der på faktura/følgeseddel vil stå stykliste nummeret, og ikke den nedbrudte stykliste (dvs. ikke indholdet af listen).

Hvis en vare er sat til typen "samleliste" betyder det at når du indtaster nummeret på en ordre/et projekt bliver listen med det samme nedbrudt til dens detaljer, så der på faktura/følgeseddel står styklistelinierne.

Der er ikke såvidt jeg ved en mellemvej imellem de to typer.