Avatar billede coen Nybegynder
29. juni 2011 - 15:17 Der er 10 kommentarer

kan ikke installere Vista

haj for alle...
i lang tid,nok fra starten fra 2010 jeg kunne ikke opdatere nVidia ge force 7600,selv om opdatering bliver hentet med Winowds Opdate.Hver gang nå jeg opdatere,min skærm gå i blå og viser 116 fajl!! Nå jeg gå til nvidia driver i enhedshåndtering og opdatere driver,jeg få medelles at der er udløbet,og after pdate igen blå skærm.Der,jeg kan se at findes 4 opdateringer  til nividia.
Og min Acer aspire 8910 har kørt på VGA driver.Jeg skal navne også at cir. 1 år jeg kan se lyserøde stribe på min skearm nå tender min comp,men comp har virket i den tilstand.Og stribe  kan kun ses med Acer logo.
Så jeg har besluttet at formatere min copm fra bund,som da kom fra fabrikken i håb at vil hjælpe.
Men,da jeg skal formatere med Vista cd som er kommet med comp,jeg har problem.Desværre har ikke recovery cd til min comp.Har lavet 4 cd men,nå jeg setter den i cd drev der sket ingenting.
Min comp stadigvæk kører i VGA tilstand.Mus er betydelig store end normalt og billeder i skærm er maget uskarp men uden lyserøde stribe.Lyserøde stribe er på skærm kun i opstart med Acer logo.
Nå jeg kører installations proces,comp kan ikke udfort den helt.
Nå comp indlæser filer fra Vista CD det sket i løbet af 3-4 sec og arbejder videre.
After installation,jeg få igen blå skearm med  fejl 116.
Er min grafik kort helt kaput??eller måske comp kan redes.
Avatar billede osigaard Nybegynder
29. juni 2011 - 17:31 #1
Måske du skulle prøve at se på dette link:
(http://www.dogvillestar.dk/2009/02/10/recovery-af-en-acer-pc/)
Avatar billede coen Nybegynder
29. juni 2011 - 20:06 #2
tak til tips Osi
jeg har prøvet det med ALT+F10,men der sker ingeting.nok data er tabt til recowery :-( Men en gang har prøvet at installere Ubuntu og det lykkes,men skærm har haft billeder med mærkelig farve og linier.Senere kunne helle installere Ubuntu.
men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg kan ikke installere Vista cd. er det fordi comp er i VGA tilstand eller hvad?
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. juni 2011 - 10:45 #3
Prøv evt dette:
Brug Boot-menuen, Tryk <F12> så snart du har tændt for computeren, dit CD/DVD drev, skal være markeret, tryk på Enter og der bootes fra cd-rom.
Denne Boot-menu, kan være disabled i BIOS, så skal du trykke <F2> så snart du tænder for computeren, så kommer du ind i BIOS siden Information, tryk piletast til højre, til siden Main, tryk pil ned, så F12 Boot Menu er markeret, tryk enter, tryk pil ned, så Enabled er markeret, tryk enter, tryk <F10> YES, for at gemme, trykker du nu enter, vil <F12> Boot-menuen Fremover være tilgængelig.
Går du til BIOS siden Boot, kan du med pil op/ned, afmærke dit CD/DVD drev og med <F6> flytte det op, så det står som 1: boot prioritet, tryk du <F10> for at gemme Yes afmærket og Enter, nu vil computeren frenover, søge at boote fra CD, såfremy der er en CD i CD-drevet.
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. juni 2011 - 10:49 #4
Et uddrag fra brugermanualen vedr. BIOS

BIOS programmet
BIOS programmet er et program til hardwarekonfiguration, som er indbygget i
computerens Basic Input/Ouput System (BIOS).
Computeren er allerede korrekt konfigureret og optimeret, og du behøver
derfor ikke at køre dette hjælpeprogram. Men hvis der skulle opstå
konfigurationsproblemer, kan du køre programmet.
For at aktivere BIOS programmet skal du trykke på <F2> under Power-On Self-
Test (POST), mens notebook-pc-logoet vises.
Startrækkefølge
Startrækkefølgen indstilles i BIOS programmet ved at aktivere det og derefter
vælge Boot i de kategorier, der vises øverst i skærmbilledet.
Aktivere disk-til-disk-gendannelse
Disk-til-disk-gendannelse (harddisk gendannelse) aktiveres ved at aktivere BIOS
programmet og derefter vælge Main i de kategorier, der vises øverst i
skærmbilledet. Find D2D Recovery nederst i skærmbilledet, og brug
<F5> og <F6> -tasterne til at angive værdien til Enabled.
Avatar billede coen Nybegynder
30. juni 2011 - 15:04 #5
Tak til alle disse tips og informationer....
det har jag gjort som du har skrevet, men det er ikke hjulpet :-(
Jeg har sæt in også  Windows XP i disk drev og startet den,og den virker  fint....der kommer  rigtig lyd  nå den indlæser filer og billeder er blankt som den skal være. Ikke  mærkeligt??
Jeg har prøvet alt hvad jeg kan finde på (tage bakterie af,resat BIOS,start uden Hard disc,tage RAM ud...) men stadigvæk kan ikke  installere CD på computer.
Jeg skulle også sige at der er ikke min original hard disc i copm.2 år siden den er brandt og bliver udskifete med anden hard disc.Der er nok grundt til at jeg kan ikke finde skjult recowery partition i my comp.
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. juni 2011 - 16:19 #6
Hvis du ikke kan få Boot-menuen Tryk <F12> så snart du har tændt for computeren til at fungere, skal cd/dvd-drever stå som første/øverste bootmulighed i BIOS.
Nu vil computeren forsøge at boote fra cd/dvd-drevog hvis der ikke findes en bootbor cd/dvd i drevet, vil computerer forsøge at boote fra harddisk.
Åben cd/dvd drevet og indesæt den første af de 4 cd du har lavet, genstart evt. computeren.
Nu skulle computeren gerne boote og begynde at indlæse fra cd og vil på et tidspunkt bede dig indsætte næste cd.

Jeg tror grunden til at der intet sker, selvom du sætter en cd i cd drevet, er at computeren i BIOS står til at boote fra Harddisk, som første bootmulighede og så får du den ikke til at boote fra cd.
Du skal have bootrækkefølgen ændret så der bootes fra cd/dvd

Dit cd/dvd drev, skal være nr. 1/øverst i bootrækkefølgen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. juni 2011 - 16:30 #7
skjult recowery partition, er jo faktisk det der er brændt ud på de 4 cd/dvd du har lavet.
Avatar billede coen Nybegynder
06. juli 2011 - 13:20 #8
tak til alle svar og info,osigaard.
jeg har set ny hard disc og resat BIOS igen (har tager ud den lille stik fra bateri) og alt virker nu som den skal.
men,jeg vel ikke hvordan kan give de points som du er fortjent?
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. juli 2011 - 13:46 #9
Du klikker på dette svar og vælger accepter svar
:;-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. juli 2011 - 13:51 #10