Avatar billede oliver1996 Nybegynder
29. juni 2011 - 14:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TDC HomeBox ADSL

Hej derude :)

Jeg har telefon og internet ved TDC. Det fungerer enlig fint nok, men signalet på internettet er ikke godt.
Vil gerne kunne have forbindelse i hele huset, hvilket jeg ikke har.

Har en Homebox ADSL. En sort kasse uden antenne, og kun 2 ledninger (internet og strøm).

Nogle forslag til forbedringer? Ny antenne (kan man det? da der ikke er nogen antenne på den i forvejen), router? eller hvad ved jeg.

Uddyber gerne, men er ikke en haj til alt det router-halløj (;

- Oliver.
29. juni 2011 - 14:53 #1
...Vil gerne kunne have forbindelse i hele huset, hvilket jeg ikke har... - er det boxens trådløse signal du mener her ?
Avatar billede haverslev Novice
29. juni 2011 - 14:57 #2
Du kan desværre ikke mont. antenne på den Tdc box.
Jeg har gjort det, at min er blevet sat så højt op som muligt og det vil sige ovenpå et gardarobeskab i det kontor som Adsl forbindelsen kommer ind i.
Det har gjort at vi nu har næsten 100% signalstyre i den anden ende af huset og ude på terrasen. - dvs. en afstand på ca. 20 meter og med 3 vægge imellem
Avatar billede oliver1996 Nybegynder
29. juni 2011 - 14:58 #3
karise_larry - jeps :)

Haverslev - Tak, men min ledning er ikke særlig lang? kan den udskiftes til en længere model?
Avatar billede oliver1996 Nybegynder
29. juni 2011 - 15:19 #4
Mit signal blev forringet af at sætte TDC Boxen højere op. Det er også en væg lige foran den.
Avatar billede haverslev Novice
29. juni 2011 - 16:07 #5
"Mit signal blev forringet af at sætte TDC Boxen højere op"
Hmmm, det lyder mærkeligt, men prøv evt at tage noget staniol og med det, lave en form for "retnings bestemt" parabol omkring boxen - således at signalet fra den bliver dirigeret henimod de steder du ønsker.
29. juni 2011 - 16:33 #6
Avatar billede oliver1996 Nybegynder
29. juni 2011 - 16:33 #7
Jeg satte TDC Boxen på den anden side af væggen. OG DET VIRKER! Du får pointene da du forslog at hæve routeren og gav idéen med staniol.

Tak! :)
Avatar billede oliver1996 Nybegynder
29. juni 2011 - 16:35 #8
Haverslev - du skal vidst lige oprette et "svar" før jeg kan give pointene (:
Avatar billede haverslev Novice
29. juni 2011 - 21:00 #9
Godt det virker :-)