Avatar billede seest Nybegynder
15. maj 1999 - 21:57 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Explorer forårsager fejl

Min Explorer 4.0 er begyndt at forårsage utallige (!) fejl i Win 95, bl.a. hver gang jeg prøver at åbne Stifinder. Det er død-irriterende, og jeg har en eller anden mistanke om, at det er Microsoft, der er skyldige igen. Fejlen er først kommet efter IE 5.0 er udkommet, og jeg ved en fejl havde forvildet mig ind på deres hjemmeside. Det lyder mærkeligt, men det ser ud til, at jeg ved en fejl har fået "noget" af IE 5.0 blandet ind i mit system. Min menubjælke i IE 4.0 er også pludselig anderledes.
Hjælp!!
Avatar billede jumper Nybegynder
15. maj 1999 - 22:42 #1
Afinstallér Internet Explorer, hvis du tror den forårsager problemet.

Ellers vil det hjælpe at geninstallere Windows.

Trøst dig med at du ikke selv har forårsaget fejlen, det er Microsucks skyld!

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. maj 1999 - 23:11 #2
jumper>> tror du selv at man kan afinstallere internet explorer? det ermuligt at man kan i win95 i den første udgave... men jeg har sgu ikke set det andre steder...

hvis man én gang har installeret IE4 så har den "siddet fast i windows" indtil man slettede windows og lagde det ind igen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. maj 1999 - 23:13 #3
microsoft er jo ikke særlig interesserede i at man fjerner deres "DEEEJLIGE" produkt...

geninstallation af windows... det er det der skal til... men det vænner man sig jo til så snart der står windows på plakaten
Avatar billede jenschr Nybegynder
17. maj 1999 - 13:01 #4
IE kan ikke afinstalleres fra win98.
Det er jo også derfor Microsnøft har så store problemer med div. retssager.

Geninstallering er generelt en mirakelkur når man har med win at gøre.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. maj 1999 - 13:33 #5
jenschr>> det ved alle som har prøvet det :-)
Avatar billede nekrolai Nybegynder
17. maj 1999 - 13:43 #6
hey... SElvfølgelig kan man fjerne lortet.... check http://www.98lite.net og se om den løsning er noget for dig... hvis jeg vinder en præmie vil jeg gerne have en rumkanin!
Avatar billede søndergaard Nybegynder
17. maj 1999 - 22:33 #7
Hvis der findes en Explorer 5 til Win 95, kan den afinstalleres. Det er først ved Win 98, hvor Explorer er smeltet sammen med styresystemet.
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 22:42 #8
Du kan godt afinstallere Internet Explorer.

Installér den oveni den eksisterende udgave, og afinstaller den derefter.

Det gør tricket for mig med IE 4.*, jeg ved ikke med IE 5.*

/Thor
Avatar billede seest Nybegynder
19. maj 1999 - 22:59 #9
Jeg er netop blevet færdig med at geninstallere Win95 + IE 4.0, og hele det "gamle" Win95/IE 4.0 skulle altså være blevet erstattet med en "ren" udgave.

Det hjalp bare ikke en skid.
Til gengæld fik jeg jo lov til at konfigurere både mus, modem osv påny, men det lykkedes da også. Problemet er der altså stadig.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. maj 1999 - 15:50 #10
jumper>> kan man også afinstallere den i win98?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. maj 1999 - 15:53 #11
hvis jeg var dig ville jeg slette hele windows og program files mappen og så installere win95 og alle de andre programmer igen, og så selvfølgelig droppe den latterlige IE browser
Avatar billede jumper Nybegynder
23. maj 1999 - 16:33 #12
cyberesben, er det et svar?

Jeg ved ikke med win98, men det burde være det samme. Når du geninstallerer IE, bliver den lagt med i 'Kontrolpanel - Tilføj/Fjern Programmer' og kan så afinstalleres.

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. maj 1999 - 21:13 #13
jumper>> i win 98 er BASERET på explorer... alle vinduer i my computer osv. er generet af explorer...

men jeg kender et program der kan fjerne explorer fra win98...

det kræver blot at man har en win95 cd-rom som den kan tage erstatningsfiler fra
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. maj 1999 - 21:17 #14
der skulle jo stå genereret i stedet for generet *GG*
Avatar billede jumper Nybegynder
23. maj 1999 - 23:56 #15
cyberesben, jeg kender godt 89lite.net

Udmærket side, og program. Dermed er dit argument om at win 98 er BASERET på IE punkteret totalt!!

Det kan nemlig GODT fjernes! Endda uden problemer

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 1999 - 02:58 #16
jumper>> nej for win98 er i sin originale form baseret på explorer....

når man bruger det program der fjerner den, så kopierer det jo en del af win95 ind i stedet...
Avatar billede lt Nybegynder
24. maj 1999 - 21:12 #17
Hvorfor ikke bare lægge IE5.0 ind ??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 1999 - 21:18 #18
lt>> fordi windows kører slemt nok uden
Avatar billede yebzqey Nybegynder
25. maj 1999 - 01:14 #19
JepZ! Netscape styrer! Der findes vistnok et program der fjerner IEx.x fuldstændig, men jeg ved ikke hvad det hedder...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. maj 1999 - 01:22 #20
jeg har det et eller andet sted
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. maj 1999 - 12:45 #21
Det er nok fordi du har fået lagt nogle ie 5 filer ind på din harddisk. Prøv at slette ie 4. eller læg ie 5 ind
Avatar billede gigy Nybegynder
27. maj 1999 - 08:32 #22
!!!!!FORMATER!!!!!! det skal hjælpe!!

ellers gå ind i kontrolpanel og tilføj og fjern og vælg internet explorer 4.0 5.0 og 3.0 og afinstaller dem

Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. maj 1999 - 13:05 #23
gigy>> "formater" er nok det noget af det dummeste man kan gøre, hvorfor ikke bare prøve at installere windows oven på og hvis det ikke virker så fjerne det og installere det igen?
Avatar billede søndergaard Nybegynder
27. maj 1999 - 19:37 #24
Jeg vil foreslå en formatering, for hvis man geninstallere uden at formatere, kan man risikere at noget af det gamle bliver i systemet.
Efter en formatering, installerer du Explorer 4, og prøver med den et stykke tid. HVIS DET VIRKER, så VENT til der kommer en Explorer 5 til WINDOWS 95.
Du har nok højst sansynligt kommet til at installere lidt af Explorer 5 til Windows 98, OG DE PASSER IKKE SAMMEN!!!
Avatar billede badguy Nybegynder
27. maj 1999 - 20:16 #25
man behøver ikke at formattere...
river du også dit hus ned fordi et vindue er smadret?
Avatar billede graae Nybegynder
28. maj 1999 - 13:17 #26
Hejsa

Jeg vil give Jumper ret, det er en god idé at geninstallere Windows, så vil fejlene garanteret blive rettet.

MVH
/Graae
Avatar billede seest Nybegynder
30. maj 1999 - 21:26 #27
Jeg har lige installeret IE 5.0 i håbet om, at det hjælper, men tilsyneladende ikke. Jeg har fået fat i Win98, og prøver nu at lægge den i istedet. Det burde hjælpe. Ellers må jeg jo formattere skidtet.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 21:44 #28
Jeg er næsten 100% sikker på at det hjælper at installere win98 igen fra bunden af, men du behøver ikke formattere...

Ude fra DOS skal du bare slette windows mappen (DELTREE /Y C:\WINDOWS).

Slet også de mapper med outlook, explorer osv. (under C:\Program Files)

Husk selvfølgelig at tage backup af alt det du har kært i de mapper du sletter.

Hvis det ikke virker når du har slettet windows og installeret det igen, så er det højst sandsynligt en indstilling i din BIOS, men det er ret usandsynligt, da du netop siger at det måske er kommet efter at du har rodet rundt i internet explorer.
Avatar billede janbb Juniormester
31. maj 1999 - 19:09 #29
Hvorfra ved du at det er MS explorer,
der forårsager fejlene og hvad er det helt specifikt for nogen fejl.Man skulle angivelig kunne have 2 versioner af explorer liggende på 2 forskellige drev.Jeg tror jeg ville prøve at lægge en version ind på et andet drev og så lade være med at bruge det du har mistanke til ikke fungerer fornuftigt.
Og hvis det nye fungerer bedre så slette det gamle.
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
03. juni 1999 - 18:15 #30
Genisnatller Windows, geninstaller Internet Explorer, Installer Internet Explorer 5.0 og Uinstaller så Internet Explorer 5.0 og gå over til Netscape, Opera, eller en anden browser.

Flere porblemer?

Check www.hotline.pcmagasinet.dk
Avatar billede hamderper Nybegynder
02. juli 1999 - 11:39 #31
bland aldrig sprogversioner