Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
26. juni 2011 - 14:42 Der er 6 kommentarer

Gamer Bærbar!

Hej derude, jeg er ved at købe ny bærbar.
Den skal bruges til Spil, Skole,Video Redigering, og Photoshop.
Så den må gerne have en del slagkraft!
Jeg har ca. 8000 til rådighed jeg har kigget på følgende Pc'er:

Ser rigtig god ud til prisen:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4993709

Denne her har bedre grafikkort og 7200rpm Harddisk. men hvad er så vigtigst? den første har jo dobbelt så mange Ram.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4844519

Håber i har nogle forslag eller anbefalinger derude,
Hilsen Bjørn Nyborg
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juni 2011 - 18:01 #1
Jeg ville vælge følgende: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4844519

Grund:

Den har en hybrid harddisk, dens graffikkort er high-end og du kan altid tilføje nye ram i en bærbar (Det plejer man i hvertfald altid og kunne)

Den anden har langsommere HDD, flere ram på graffikkortet men de ser ud til og være delt hukommelse altså rammenes bliver brugt i graffikkortet os hvilket ikke ligefrem så vidt jeg ved er en fordel så jeg vil helt klart anbefale dig følgende:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4844519

Hvis du ikke ved hvad hybrid harddisk er så er det en harddisk der har 4 GB fra en SSD så hvis du nu kører med Windows 7 så vil du kunne udnytte dens hastigheder til ikke alt for store ting som kan komme til og arbejde en del hurtigere fx opstart af pcen
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
26. juni 2011 - 18:21 #2
Hmm. Okay, men http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4993709 ser også ud til at have en bedre processor? den har i7 imod den andens i5, gør det stor forskel? Eller er Harddisk og Grafikkortet vigtigere? Det som du handler om for mig er bare at få høj FPS (Frames Per Second) i spil med god grafik.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juni 2011 - 20:16 #3
Altså cpuen er self. en faktor os, men i5 er nu ikke det ældste at have i den, så jeg vil mene du fint kan nøjes med den i stedet for i7, det var noget andet hvis det var en i3 ;)
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
26. juni 2011 - 20:33 #4
Okay, så det gode grafikkort og harddrive er vigtigere når man regner det hele sammen alt i alt? :)
Avatar billede HolgerNE Nybegynder
26. juni 2011 - 21:23 #5
Der er jeg meget enig! Men lige præcis asus er nok ikke det bedste til fotoshop.
Men virker godt til både spil og skolearbejde.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juni 2011 - 21:39 #6
#4 Nej ikke alt i alt, men for 8000 kr får du nogle gode dele i den, hvis du vil have mere skal du længere op i pris, bærbare koster en del mere end en stationær ;)