Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. juni 2011 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke pinge

Jeg har en server, hvor jeg godt kan åbne den hjemmeside, der ligger på den via mydomain.tld. Men når jeg forsøger, at pinge den, får jeg intet svar hvad kan det skyldes.
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. juni 2011 - 17:02 #1
Hvor ligger den? Er det hos et hosting selvskab, eller din egen?

Umiddelbart, hvis der er fint hul igennem, og du ikke kan pinge er det fordi en firewall blokere for ping.
Er det en ekstern løsning er der ikke så meget du kan gøre ved det tror jeg.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. juni 2011 - 20:00 #2
Det er min egen server
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. juni 2011 - 21:19 #3
Kan du pinge serveren med dens lokale IP ? Forudsat de står indenfor samme netværk selvfølgelig.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. juni 2011 - 21:23 #4
Ja det er intet problem.
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. juni 2011 - 21:34 #5
Så har du nok noget firewall beskyttelse på din router der blokere for det. (ICMP).
Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. juni 2011 - 21:54 #6
Jeg har en Linksys Gateway AG241 nogen ide om hvilken indstilling jeg skal ændre på, jeg synes ikke jeg kan finde den.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
26. juni 2011 - 04:50 #7
Jeg fandt fluebenet i min router, det var så indlysende at jeg havde overset det ;)
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. juni 2011 - 12:11 #8
Perfekt! :)