Avatar billede powerduck Nybegynder
23. juni 2011 - 09:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Starte tid i et vindue og se den køre i andre vinduer

Hej.

Jeg vil gerne lave en "tid-tilbage" visning. Jeg vil gerne have en start tid knap i et vindue. når man klikker på den starter der en player-lignende kontrol - der viser hvor meget tid der er tilbage.

Denne visning vil jeg gerne kunne dele med andre brugere i (nogenlunde) real tid.

Hvordan kommer jeg igang?

(Det kan også være jeg skal lægge det ind som et job, hvis nogen haren god løsning)

Anders
Avatar billede majbom Novice
23. juni 2011 - 09:15 #1
kunne du ikke gemme tiden der skal tælles ned fra i en database og med jævne mellemrum (hos brugerne) tjekke om der er en aktiv nedtælling der skal vises?

eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede webweaver Praktikant
23. juni 2011 - 11:04 #2
Hvis det er selve nedtællingsfunktionen du mangler, er det ikke PHP du skal igang med. Så er du nok snarere over i noget JavaScript. Men tider og data der bliver smidt ind i dette script, kan du jo godt håndtere med PHP og fx smide dem ind i en database, som splazz foreslår :-)
Avatar billede danco Nybegynder
23. juni 2011 - 23:02 #3
Umiddelbart vil jeg også mene at du skal over i noget i javascript.

jeg ville nok vælge at gøre følgende:
Smide en cookie på brugerens computeren (indeholder starttidspunkt)

Denne cookie kan du så hele tiden tjekke opimod for at beregne den tid der skal vises.

Så skal du jo naturligvis sørge for at lave en stop funktion der enten fjerner denne cookie helt eller ihvertfalt nulstiller værdien i den.
Avatar billede powerduck Nybegynder
24. juni 2011 - 11:29 #4
Tak for super input.

Jeg har en mysql kørende. Så det er oplagt at lave en tabel med nedtællinger her. Den kan så indeholde status (ikke startet, igang, pause, stoppet), starttidspunkt.

Og det kan jeg så bruge i et javascript, der spørger på den konkrete nedtælling - er den kørende- hvis ja så vis hvor langt brugt tid/total tid ((servertid - starttid)/sluttid/starttid).

Jaaa det kunne godt virke.
Avatar billede majbom Novice
24. juni 2011 - 11:53 #5
det lyder som en fin løsning :)
Avatar billede powerduck Nybegynder
05. august 2011 - 21:11 #6
tak
Avatar billede powerduck Nybegynder
05. august 2011 - 21:12 #7
nu gav jeg mig selv point, sorry! :-(