Avatar billede journeyman Nybegynder
22. juni 2011 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om Netgear WN2000rpt

Jeg overvejer at købe en Netgear WN2000rpt for at forbedre mit trådløse netværks dækningsområde. Jeg har downloadet manualen til WN2000rpt fra nettet, og i denne står der, at den computer som skal modtage signalet fra WN2000rpt, skal være udenfor min  primære routers rækkevidde(Netgear WNDR3700) for at WN2000rpt skal kunne virke.

Min situation er, at jeg har et halvsvagt signal fra min primære router på min PC (dvs at min PC er inden for rækkevidde af min primære router)

Jeg vil gerne have dette signal forstærket - Er det den rigtige løsning at købe en WN2000rpt, og vil det kunne fungere ordentligt?

Er der evt. et nyere produkt på markedet?

På forhånd tak.
Avatar billede dsorensen Nybegynder
23. juni 2011 - 11:31 #1
Hej Journeyman,

For at løse dit problem, så kigger på den rigtige løsning; WN2000RPT modtager det trådløse signal fra WNDR3700 routeren og sender samtidigt et nyt signal ud. Du kan så vælge dette "access point" på din PC i stedet for at tilslutte den direkte til routeren.

Vi har lanceret et nyt produkt på markedet som hedder WN3000RP, det er samme koncept, men et andet design, denne kan du "gemme" lidt bedre ved at den sættes direkte i stikkontakten.

http://www.netgear.com/home/products/wireless-range-extenders/wireless-range-extenders/wn3000rp.aspx

Mvh
David (NETGEAR Danmark)
Avatar billede journeyman Nybegynder
23. juni 2011 - 14:50 #2
Hej David

Tak for dit svar.

Hvordan vil hastigheden på det nye signal være sammenlignet med det originale? (Jeg har en 30Mbit forbindelse fra WAOO)
Avatar billede bso Praktikant
14. oktober 2011 - 00:22 #3
Jeg har en WN2000rpt monteret i mit trådløse net.
Jeg fulgte installationsvejledningen uden at gå udenfor min routers dækning og fik en fejl.
Efter at have resat dyret og flyttet mig uden for routerens dækning ved første gangs installationen, virkede alt perfekt.
Efterfølgende kan du gøre som du vil. extenderen er meget robust.
Jeg er fuldt ud tilfreds og har nu den dækning jeg manglede.
Hilsen
Birger