Avatar billede millanilla Nybegynder
22. juni 2011 - 09:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adobe Flash virker ikke på IE 9 (både 32 og 64 bit)

Kære Eksperter.

Jeg er mere end frustreret nu :-(

Jeg har i flere dage kæmpet med at få Adobe Flash (herefter AF)til at virke på min nye HP.

Den har virket upåklageligt, indtil for et par dage siden. Da jeg skulle se en lille video på youtube, sagde den pludselig at jeg skulle ha' AF for at kunne se den (det havde jeg jo), men jeg downloadede alligevel nyeste version og installerede den. Det gjorde ingen forskel!
Så har jeg travet nettet igennem og forsøgt alt muligt.
Ved at der er problemer med IE 64 bit og AF, så har derfor sikret mig at jeg benytter IE 32 bit som min browser.

Har kørt Adobe' s egen afinstallerings program for at fjerne AF, for derefter at geninstallere den nyeste version.
Har haft genstartet imellem alle trin.
Har prøvet at installere AF beta vesion af Flash Player Square, som er lavet til IE 64 bit. Heller ingen succes.

Har tjekket at Java er opdateret til seneste version, + installeret den Java der passer til 64 bit også.

Har installeret og afinstalleret et utal af gange og AF virker bare ikke på hverken 32 eller 64 bit IE.

Tjekker hvergang på Adobes side om AF virker via deres Test om AF virker.

Har prøvet at nulstille internetindstillingerne i IE (under fanebladet avanceret), men det er som om at det ikke rigtig slår igennem :-(

Er kørt helt fast nu og kunne godt bruge et klogt hoved som kan hjælpe mig til at løse problemet.

Det skal nævnes at jeg ikke har forsøgt mig med andre browsere, så som Firefox, Google Crome osv. da jeg ikke er interesseret i at bruge dem - så evt. forslag til en løsning af mit problem, hvori man vil foreslå mig at droppe IE og bruge en anden browser fremover frabedes venligst ;-)  (med mindre det kun er i et øjeblik for at løse mit problem).

PC info:

windows 7 Home Premium - SP 1

64 bit operativsystem

MVH NGJ
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. juni 2011 - 11:11 #1
Blot et foreslag prøv at hente standalone flash installations filen - har før set at det ikke hjælper at hente fra Adobes hjemmesiden da det er en form for upgrate og ikke hele filen .EXE

http://www.softwarepatch.com/internet/flashplay-security.html

og blot en sidste ting du er sikker på at du ikke bruger den explorer der hedder Internet Explorer (No Add-Ons) for her er flash og active-X som automatisk disablet for hurtigere søgning og visning

findes under tilbehør - Systemværktøjer (blot til info)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. juni 2011 - 11:16 #2
ved ikke om det skulle have noget at sige men når du har hentet filen så prøv lige at højreklik og vælg kør som administrator

har før oplevet at et program ikke blev korekt installeret før jeg installerede som administrator
Avatar billede millanilla Nybegynder
22. juni 2011 - 18:17 #3
Cyberspace - du kommer med i min aftenbøn !!

1000 tak - du har løst mit problem. Det var ikke den specielle IE (som jeg ikke anede fandtes), som jeg brugte, men derimod havde jeg fået deaktiveret Adobe Add-Ons i mine browser indstillinger, og så er der jo ikke noget at sige til at skidtet ikke virker.
Så det er en ren fejl-40 fra min side.

Cyberspace - smider du et svar så du kan få dine velfortjente points ? :-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. juni 2011 - 09:42 #4
rat at høre at du fik det til at virke